Min första träff med Explorius!

Jag var på intervju idag! Är så himla himla glad att jag inte behövde göra den över telefon som en del får göra, utan faktiskt träffa en riktig person. Explorius-representanten jag träffade, Erika, var så himla snäll, mysig och öppen så det kändes knappt som en intervju! Fick ju såklart svara på en del frågor, t.ex vad jag förväntade mig av året, hur jag trodde min nya skola skulle bemöta mig, vad jag skulle tycka om ifall min värdfamilj t.ex vill gå i kyrkan på söndagar osv. (på sista frågan sa hon dessutom att mitt svar nog var det bästa svar hon någonsin fått på den frågan, hihi!)
En liten del av intervjun var på engelska också, där hon ställde typ 4-5 frågor som jag skulle svara på, haha kändes faktiskt ovanligt hackigt att prata engelska, blev nervös när hon sa det så det är ju inte så konstigt, men ändå.. Hahha men hon fattade ju allt jag sa så!
Hela mötet var ca 1.5 h på ett café tillsammans med min mamma i Skara, och jag kände (känner) mig verkligen ännu gladare, mer taggad och framförallt mer trygg nu efteråt!

Ååh, jag kan inte fatta att det här verkligen händer!! Så hiiiimla sjuukt! Lilla jag liksom, i USA!! BO där! Det går verkligen inte att fatta! Dessutom drog ju allt det här igång för endast 2 dagar sen så det har ju gått rätt fort, och så mycket känslor som jag har känt och saker som hänt har jag nog sällan känt på så kort tid förut, så trots att klockan knappt är 20, så är jag redan jättetrött! Ska hända en massa saker i helgen också, imorgon ska jag till Göteborg och på söndag till Borås (det har inte med det här att göra dock), hahah så ingen lugn stund här inte!

Men för er som ska gå på en intervju någon gång (och då tänker jag främst på dom som ska på Explorius-intervju) så behöver ni verkligen inte vara oroliga! Det är absolut inget korsförhör, det är snarare mer att de ska få en uppfattning om hur man är som person, man ska svara på några frågor och så är det ett tillfälle att själv kunna ställa de frågor man har! :)

Avslutar det här inlägget med en fin bild på mig som togs precis innan vi åkte på intervjun. Insåg att jag ju har liten New York-tavla i mitt rum så var såklart tvungen att ta en selfie med den, ska ju faktiskt åka dit i 5 hela dagar!!
webcam-toy-foto93

Kommentera

