Ansökan är inne!

OCH DEN ÄR INNE. Hahaha vilken lättnad! Fyra dagar innan deadline! Har känt mig så himla stressad över allt som ska fixas med den och just det faktum att alla andra verkar ha skickat in den för så länge sen och redan hunnit få familjer och sånt, så nu känns det skitskönt att jag också ”är med i leken” hahaha, töntigt uttryckt men sant. Nu är det inte längre mig det hänger på och så fort min amerikanska organisation (Aspect Foundation, får alltid logga in på ansökan för att se vad de heter, kommer aldrig ihåg haha..) accepterat mig så börjas det leta efter en värdfamilj! Hoppas det går fort för jag vill veta nuu, helst igår! Ska bli så sjukt spännande att se i vilken del av landet jag hamnar i, med vilka människor och vilken skola jag ska gå i! 

Det jag tyckte var svårast med ansökan var vilka bilder man skulle ha och vad man skulle skriva i ”Personal letter”! Skrev brevet förra veckan någon gång men har hela tiden känt att jag inte är 100 % nöjd, men jag ändrade och justerade lite i det idag, så nu känns det mycket bättre! Skönt att verkligen vara nöjd istället för att tänka ”varför skrev jag så, vaarför tog jag inte med det?”.
När det kom till bilderna så valde jag att ha 7 bilder. De här bilderna stod det att man skulle ha med:

  • Yourself – Här tog jag en bild på mig som togs i Spanien för några dagar sen!
  • Your family (parents and siblings) – Också tagen i Spanien på mig och mina föräldrar
  • Yourself with friends – En underbar bild på mig & 5 kompis när vi firade min födelsedag
  • Activities that you enjoy doing – Där tog jag en bild på mig och mitt gamla fotbollslag, bl.a. för att jag spelat det i 5 år (slutade i januari i år och för att det betytt så mycket för mig), men också som en ”symbol” för att jag älskar att träna!
  • Places where you spend your time – Tog inte direkt någon speciell där haha, men jag tog en bild på mig på en båt och skrev att jag älskade att åka båt och vara ute så det kanske räknas?
  • A photo of your home – En bild på mig på trappan framför husdörren!
  • Sen hade jag med en bild på mig och min underbara lilla mormor också! :)

Om det är någon som vill så kan jag lägga upp bilderna?
Men det var mest det jag hade att säga, kanske skriver något mer inlägg om läkarundersökningen och engelska testet? Får se. Nu ska jag i alla fall åka och gå på ett boxpass på gymmet tillsammans med en kompis, vilket känns som heelt perfekt just nu, att komma iväg från mitt rum (hahah) och veta att ansökan är klar. Och boxpasset är skitkul! Bokade för typ 3 minuter sen och passet börjar 17.00 så är såå glad att det fanns plater kvar! ;)

Här är 2 bilder på ett ”tacka ja”-brev som jag fick hem från Explorius förra veckan! Känns verkligen surrealistiskt och konstigt att det står mitt namn och att det är MIG det gäller!!20140312_161245n20140312_161255

2 reaktioner på ”Ansökan är inne!

  1. Hej! Även om det är en bit kvar tills du åker, har jag redan nu bestämt mig för att följa din blogg, så nu får du se till att uppdatera ofta ;) Har en fråga angående tävlingen. Vad tror du gjorde att du vann, alltså hur stack din motivering ut i mängden? Har du något tips till oss andra som vill försöka nästa gång, tips att tänka på helt enkelt!
    Tror du att du hade fått åka iväg på ett utbytesår om du inte vunnit eller? Hur hade finansieringen då gjorts? Hoppas du vill svara på mina frågor :)

    • Hej Astrid! Superroligt att du vill följa min resa!! Jag har svarat på dina frågor i ett inlägg! :) (som blev jättelångt, men skulle kunna prata på om min reaktion & hur kul det är att jag faktiskt vann i evigheter så hade lite svårt att hålla det kort ;))

Kommentera

