28 mars 2014

Såg att jag haft oväntat många besökare idag, så fick lite dåligt samvete över att jag inte bloggat sen i måndags. Det har dock inte hänt något direkt utbytesrelaterat den här veckan så har inte någonting att rapportera om, tyvärr. Men i onsdags så pratade jag med Towa, en jättetrevlig tjej som också ska till USA i höst! Vi pratade faktiskt i några timmar och det var så himla skönt att prata med någon i samma situation; om väntan på samtalet om att man har fått värdfamilj, nervositet över hur the personal letter blev osvosv. Idag skrev hon dock och berättade att Explorius hade ringt idag och berättat att hon fått en värdfamilj, så jäkla roligt! Blev så glad och taggad på att själv få det!! :) Vill ni läsa hennes blogg ska ni trycka häääär.
Fun fact om Towa; hon är precis som jag född -97,  fyller 5 dagar efter mig, bor i Norrland (jag är född & har bott i Norrland) och heter också Björnfot! Den ni! Inte ofta man hittar såna upptäckter, och just att vi båda ska till samma land och även samma år!  Haha, knäppt. 

Sen har jag en sista shout out, och det är till min underbara vän Beccas inlägg som hon skrev idag. (gulleplutt♥♥) Jag har inte nämnt det tidigare på bloggen, men det allra allra stördaste med att jag vann tävlingen är att min kompis (alltså Rebecca) vann förra året!! Så hon är i USA just nu?! Huuur stora är oddsen liksom att båda ska vinna?! Minimala! Helt sjukt ju. Våra språkresekompisar (vi blev vänner genom en språkresa 2012) måste ju tro att det typ bara är vi två som tävlar hahaha!
Faktum är att jag och Becca har en blogg ihop, haha! Vi startade den i April 2012 (efter att ha chattat med varandra mer eller mindre hela våren på facebook, vi kände inte varandra alls innan det!) och den handlade enbart om vår språkresa till England! Lite småpinsam nu i efterhand, men gud, tänk om vi då anat att vi båda två skulle åka ut på en språkresa som var liiite längre än 3 veckor, ett och två år senare.

Becci var den allra första personen jag hörde av mig till och berättade att jag vunnit (t.o.m innan min familj haha) och jag tog en screenshot på den ”konversationen”, för den gör mig så glad! Som ni ser så hade jag rätt uppenbara skrivsvårigheter eftersom jag var i sån chock och grät och knappt såg vad jag skrev! Bara några minuter efter att Jonatan ringt och berättat! 2014-03-07 19.57.41

6 reaktioner på ”28 mars 2014

  1. haha åh var det du som vann exploriustävlingen iår? :D jag var utbytis i idaho 11/12, och älskade det så mycket så jag nu ska tillbaka för college! :D Lust att göra länkbyte? :)

Kommentera

