Panik, ångest och pepp

Insåg imorse att det är 1 april idag. Vilket innebär att det bara är ungefär 2,5 månader tills skolavslutningen och sommarlov. Den känslan var dock inte förknippad med glädje, lättnad och frihet som den vanligtvis är, utan idag fick jag bara panik och ångest. Sen gymnasiet började i höstas har jag blivit jättebra vän med ett par tjejer och vi har blivit ett litet gäng som umgås hela dagarna och de är dem jag umgås mest med på fritiden. Så när jag insåg att jag bara ska gå i samma klass som dem i 2 och en halv månad till fick jag panik. Jag kommer sakna det så mycket. Att gå runt med dem i skolan hela dagarna, sitta i klassrummen, spela kort på rasterna och ha sleepovers på helgerna. De kommer såklart fortfarande vara mina underbara vänner när jag kommer hem sen igen och jag tänker verkligen inte sluta umgås med dem, men vi kommer aldrig gå i samma klass igen. Vi kommer inte längre spela kort tillsammans på rasterna… Blev så himla ledsen när jag faktiskt fattade det. Och lite rädd, tänk om jag inte får några nya vänner i den nya klassen jag kommer få när jag kommer tillbaka? Tänk om de redan har blivit så tajta efter att ha gått ett år tillsammans att jag kommer in för sent?

Men bara en halvtimme senare kom jag på mig själv med att längta efter att få fira jul i USA. Att få se skillnader mellan hur de i USA firar mot hur vi här i Sverige gör. Så  trots osäkerheten som kommer ibland, så är jag så sjukt taggad på det här. Jag är sååå säker på att jag verkligen vill göra det här och jag hoppas så fruktansvärt mycket att jag inte kommer bli en av de som får avbryta sitt år. Det kommer verkligen inte bli lätt, det lär snarare vara skitjobbigt att vara ifrån mamma och ens bästa kompis som man vuxit upp med när livet är jobbigt, men jag tror så fruktansvärt mycket på att det kommer vara värt det. Att jag kommer komma ut som en mer självständig, vuxen person som inte lägger sig ner och gråter över minsta lilla. Och att jag har haft ett helt fantastiskt roligt år med nya vänner och kanske en ny familj att vända sig till.

exchangepic exxxx

 

Kommentera

