Vill för mycket

Hahah asså vad är det för fel på mig? Jag har just nu 16 flikar uppe, och alla handlar de om på något sätt om utlandet. Det är utebytesstudentbloggar, organisationer, flikar om volontärarbeten, au pair-jobb, att studera på universitet i olika länder osvosv. Hela kvällen har jag suttit och funderat och övervägt om jag efter gymnasiet ska åka som au pair, studera på universitet, backpacka, jobba som ambassadör för Explorius eller volontärarbeta i olika länder. ASSÅ IDA HALLÅ?? SKÄRP DIG, DU HAR JU FÖRF*N INTE ENS ÅKT SOM UTBYTESSTUDENT ÄN, DU BEHÖVER KNAPPAST HA BESLUTSÅNGEST ÖVER VILKET LAND & VAD DU SKA GÖRA & HUR DU SKA GÖRA DET SEN!! FÖRSÖK ÖVERLEVA DET HÄR FÖRST. Hahaha så typiskt mig, jag vill verkligen resa resa resa och upptäcka så mycket av världen som möjligt! Helst skulle jag vilja göra allt; utbytesstudent i gymnasiet (vilket ska hända, iiih!), åka som au pair till Nya Zeeland (och England kanske?), studera på universitet i Australien, backpacka, studera spanska i Sydamerika och såklart volontärarbeta, kanske i Afrika? Samtidigt vill jag utbilda mig till något yrke (kanske lärare?) och få ett jobb och tjäna ihop och spara pengar. Helst ska jag ha gjort allt det där innan jag är 26, för då vill jag nog ha barn. Och ha en man och va gift. Eeeh, låter inte så rimligt va? Men det är ju bra att drömma iaf. (förutom om det ger så jäkla mycket beslutsångest)

afrika amerika au pair aus exch nz nzz

”Snart” kan jag i alla fall pricka av att ha varit på språkresa i England OCH åkt som utbytesstudent till USA!

3 reaktioner på ”Vill för mycket

  1. Men hahahah same here alltså jag är PÅ PLATS I USA men ändå sitter jag och letar lägenheter i london och kollar på skolor i australien och på flygbiljetter till hela världen?? Jag kan. inte. sluta.

  2. Det är alltid kul att ha mål :) Se bara till att njuta av allt som händer just nu! Du har ett grymt roligt år framför dig, ta tillvara på det och njut av allt som händer :) Att åka iväg som utbytesstudent är de roligaste jag har gjort!

Kommentera

