THE EXCHANGE STUDENT CHALLANGE

Vilket land ska du till?
UUSAAA

Vilken organisation reser du med?
Explorius som min svenska organisation och i USA är det Aspect Foundation som gäller!
explorran

asp

 

 

 

 

 

 

Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?
Jag tänker faktiskt inte riktigt på de där varma staterna som de flesta vill till, typ Florida och Arizona osv. Visst vore det väl skönt att vara på ett varmt ställe, men när jag föreställer mig mitt amerikanska liv så ser det ut ungefär som i Twilight, heheh. (fast helst utan allt regn då) Och av någon anledning så tänker jag på staterna; Ohio, Minnesota, Idaho (antagligen mest pga. likheterna med mitt namn & för att jag kallas Idaho ibland) och Nebraska.

Har du fått familj eller gjort stat / region-val?
Varken eller! Kunde inte ens välja stat då jag var för sent ute (tror man måste anmäla sig innan årsskiftet för att få välja stat), men sen skulle jag inte heller vilja det. Tycker det känns dumt att välja en stat bara för att man vet att det är varmt där eller kan namnet på en speciell stad, men egentligen inte vet något om själva staten. Vill förövrigt få värdfamilj nuuu.

Kommer du åka på något förberedelseläger?
Jaaa! 5 dagar i New York, kommer bli så sjuukt häftigt, det är liksom NEW YORK!! Så brutalt taggad! Och sen ”Year End-camp” i Washington DC, le capitaall. Och ett i Göteborg i maj om det räknas?
????????????????nyc

Vad ser du mest fram emot?
Oj, jag vet inte. Att se hur ett tonårsliv kan vara på ett annat ställe kanske? Annat än i trygga lilla Sverige. Och att få fler vänner, kanske en extra familj, bara själva grejen i att BO i freakin’ USA!! Sen allt annat amerikanskt som man bara har hört om, high school spirit osv! Och att verkligen lära mig att bli självständig och modigare. Ser typ fram emot allt!

Vad fruktar du mest?
Första dagen i High School! Och sen är jag lite nervös över att inte komma med i någon sport… Och att familjen & jag inte passar ihop. Och att det kommer vara jäättekonstigt att komma tillbaka sen. Och just nu fruktar jag att mitt personliga brev va jättestelt, opersonligt och att ingen familj kommer vilja ha mig… Och att jag kommer sakna mina kompisar och familj för mycket.

Vill du prova någon ny sport?
Hell yeah!! Hahah, absolut. Skulle vilja prova lacrosse, cross country, basket och tennis kanske? Teater skulle jag kanske också vilja prova! (inte någon sport iof, men ändå) Hoppas verkligen att skolan har sporter och bra utbud!! :)

basket cross

 

Vad kommer du sakna mest?
(förutom kompisar & familj då, för det är ju uppenbart) Mammas mat, min cykel, gymmet, att kunna använda svenska uttryck & slang, mörkt bröd, att använda ordet ”fika”, svenska böcker, sötmandlar och lösgodis <3333

 I USA, kommer du åka på en resa arrangerad av organisationen?
Jag hoppas det, Hawaii är ett ställe många organisationer anordnar en resa till och den verkar så jäääkla kul!

Namnge tre platser du vill besöka i ditt land:
(New York såklart, men ska ju dit så det struntar jag att nämna) Forks/Seattle (gammal twilight-nörd eheheh), Yosemite nationalpark och Hawaii! Florida vore också döhäftigt. Och Los Angeles, Miami och San Fransisco!
yosemiteYosemite nationalpark
miamiiMiami

Tror du att det kommer att bli ett bra år?
Det klart jag tror! Har läst på många utbytesbloggar att man inte ska ha för höga förhoppningar, vilket jag också inser att man inte ska ha, men samtidigt går det inte att inte ha förhoppningar. Svårt att längta och vara taggad på något man inte förväntar sig något av. Men jag hoppas verkligen att det blir ett oförglömligt bra (och annorlunda!) år!!

2 reaktioner på ”THE EXCHANGE STUDENT CHALLANGE

Kommentera

