FÅTT VÄRDFAMILJ I WASHINGTON!

Åååh, kan inte fatta det, men jag har fått en värdfamilj!! :D Sååå glad. Vet ju att man lika gärna kan få reda på det i augusti så det är suuperskönt att inte längre behöva gå och vänta och fundera på om det kommer finnas någon familj som vill ha en! Gud vad lycklig jag är nu! Dessutom var jag jättesur och på dåligt humör innan och sa att ”jag skulle äta upp mina sorger” när jag kom hem (dramaqueen, yesyes) hahah, och precis efter jag sagt det såg jag att jag hade missat samtal från Explorius och tänkte direkt ”ÅH MY GOD, VÄRDFAMILJ!!!”, så sprang ut från skolan och ringde upp dem! Snacka om humörförändring!

Staden:
Ska alltså bo i delstaten Washington, i en stad som heter Lacey. Enligt wikipedia bodde det 2010 ca 42 000 personer där, så det är större än min stad är nu vilket känns gött! Har jag fattat allt rätt så är Lacey en förort till Washingtons huvudstad Olympia, så den ligger jättenära!
Det sjuka är ju att jag i ”The exchange student challange” skrev att jag ville besöka Forks och Seattle, och nu bor jag bara 1,5 timme ifrån Seattle!! Fatta att jag kanske kommer få se staden där Edward och Bella bor i! (Forks) Twilight-nörden har vaknat till liv inom mig och jublar!
Dessutom verkar det var väldigt fin natur i Washington, vilket passar mig bra! Och det verkar finns mycket parker osv. i Lacey! :) Dessutom verkar det ligga ett shoppinggalleria bara 15 min från vart jag bor där affärer som Victoria’s Secret, Forever21, Sephora, Frozen Yogurt, Vans, Hollister (aldrig handlat på men haha) osv. finns! Det ligger dock i Olympia så det kanske finns något ännu närmre? :) Känns i alla fall som en bra stad!
Klimatet är ju sisådär i Washington, mycket regn och sådär dock, men äsch. Verkar dock inte bli lika kallt i Washington på vintern som i Sverige! :)

washington-map
wa Forks_WA_Hoh_National_Forest_Trail


Familj:
Jag ska bo med en mamma, pappa och hund. Inga barn och jag ska inte heller bo med en annan utbytesstudent. Både mamman och pappan är relativt unga och verkar passa mig så himla bra med intressen och sånt! De gillar att läsa böcker, shoppa, vara utomhus, resa, fiska och pappan spelar golf. Har själv aldrig provat golf och knappt fiske. De har dessutom redan varit värdfamilj, vilket känns tryggt och bra!
Jag ska ha ett eget sovrum och det verkar även som att jag ska ha eget badrum!! Och huset och hela området ser så himla mysigt ut (kollade google maps) och superamerikanskt!! Och såå gosigt med en hund förresten!

google
hemusa1

Skola:
Skolan jag ska gå på är en public school som heter Timberline High School och det går mer än 1600 elever där! Känns som en väldigt bra storlek, inte för stor och inte för liten. Antalsmässigt är det dock ungefär dubbelt så stort som min nuvarande skola, haha.
Dessutom verkar de ha en del sporter, som basket, cheerleading, baseball, dans, amerikansk fotboll mm. Även teater och musik finns! Skolans färger är grönt och guld och deras maskot är en blazer. (vilket jag inte riktigt fattar? Får inte upp nått vettigt när jag söker heller) På skolans hemsida står det att skolan har kommit med på en lista för ”America’s Best High Schools” vilket ju låter topppeen!
Skolan börjar i alla fall den 3 september! :)

blazerslogo.indd timberline_high time

 

Jag åker förresten den 19 augusti och det är bara 116 dagar dit!! Fattar ni hur sjukt? Ååååhhh kan inte vänta tills jag faktiskt är där, HERREGUD VILKET SJUKT ÄVENTYR.

7 reaktioner på ”FÅTT VÄRDFAMILJ I WASHINGTON!

  1. Grattis!!! Gud vad kul att du hat fått värdfamilj!! Jag kommer bo i graham, Washington vilket ligger ungefär 45 minuter från dig tror jag! :D

Kommentera

