Explorius-möte i Göteborg

DSC07093 I förrgår var det alltså dags för avresemöte i Göteborg. :) Mamma och jag var faktiskt de första in på mötet och direkt kom det fram flera stycken som jobbade på Explorius och hälsade och dessutom kände igen mig! (trots att vi aldrig träffats innan) De var verkligen jättetrevliga och mysiga! Sen när alla kommit så drog mötet igång och höll på från 13.00-17.15. De gick igenom riktigt mycket, bl.a. hemlängtan, regler, tips på presenter att köpa osv. En av mina favoritdelar var att det var med 5 stycken före detta-utbytesstudenter som berättade, gav exempel och svarade på frågor. Gjorde att allt kändes mer verkligt.

Hahaha och en rolig grej var att jag och mamma under en fikapaus gick fram och pratade med Jessica (kände igen henne från hennes blogg och gruppen på fb) och hennes mamma, och nästan på en gång upptäckte våra mammor att de hade en gemensam bekant! Hahaha, hur stora är chanserna för det? De enda personerna vi pratade med liksom.

Fick med oss varsitt gigantiskt kuvert hem, och i låg det bl.a. ett jättestort häfte från Explorius och även en katalog om min amerikanska organisation! Har inte haft så bra koll på vilka de egentligen är innan så det tyckte jag om!
DSC07097

 

6 reaktioner på ”Explorius-möte i Göteborg

  1. Är det inte dyrt att vara en utbytesstudent i USA? D:
    men det låter jätte kul och jag hoppas att du får det bra :)

    • Hej! Jo det är tyvärr väldigt dyrt.. Själva programavgiften går på de flesta organisationer för ca 80 000 kr, plus försäkring och visum och sen fickpengar när man väl är där borta. Men det finns ju jättemånga stipendier att söka, eller som jag, vara med i Explorius tävling! :)

  2. Klickade in mig på din blogg och såg att du ska åka till Washington! Gud så härligt! :D Jag var faktiskt där i somras så hann besöka både Seattle, Olympia och Forks som jag såg att du ville åka till :) Alla tre städer är helt fantastiska men mest av allt gillade jag Seattle (greys anatomy du vet ;) haha). Jag ska faktiskt själv åka till Indiana, också med Explorius! Har du fått ett avresedatum än? Skulle du vilja att vi länkar varandra? :)

    • Hejsan! ÅÅååh har du?! Gud va roligt!! Och speciellt Forks haha! :D Ååh va intressant! Hur verkar din värdfamilj? :) Jaa jag ska åka den 19de augusti! :) Det gör jag gärna, kram!

      • Jag kommer åka den 30 juli, så tyvärr inte samtidigt :( Har du hittat någon som åker samma datum? Än så länge har jag inte funnit någon allas faktiskt… verkar nästan som om alla åker olika hahah! :P
        Familjen verkar i alla fall helt underbar! Den består av en mamma, pappa och dotter på sexton år samt en hund och tio kaniner. Är såååå taggad på att ha husdjur och en värdsyster! :D Jag kommer tydligen vara deras femte student, så de vet ju iaf hur allt fungerar osv. Hur verkar din värdfamilj? :) Kram!

Kommentera

