San Antonio, Texas i september!

Ååh har så himla roliga nyheter att berätta! Har inte skrivit om det här på bloggen men nu är det äntligen 100 % klart från alla håll och kanter. Både mina föräldrar, min svenska och amerikanska organisation och min blivande skola har godkänt! För några veckor sen fick jag nämligen ett mail från mina värdföräldrar där de frågade om jag ville följa med de till staden San Antonio i Texas i fem dagar i september!! Shanna (mamman) ska dit på jobbresa så då ska jag och Zac (pappan) passa på att ha lite semester där och bl.a. gå på SeaWorld och The Alamo! SeaWorld är en nöjespark med både åkattraktioner och bl.a. delfin- och späckhuggarshower och The Alamo är en historisk plats! Ska bli så himla roligt och jag är så glad över att jag ska få se andra platser än Washington! Shanna och Zac har skrivit att det är heelt annorlunda mot Washington och det ska bli skitspännade rent ut sagt att se vilka skillnader det är osv. :D

När jag fick mejlet så visste jag ingenting om San Antonio. Nada komma noll. Men ja googlade (såklart!) och upptäckte en del roliga saker! Bl.a. så är det USA:s 7de största stad då det bor 1,3 miljoner människor där, det finns en jättemysig ”väg” som heter the Riverwalk, det finns braa shopping och medeltemperaturen i september är 32 grader!! (varmare än Sverige i juli ju haha)

Åååh kan verkligen inte fatta att det här händer, att jag ska uppleva det här!! Så roligt att redan ha värdfamilj och att planera saker som det här! :D

sanantoino

Kommentera

