New York → Dallas → Seattle → Lacey

sas

Woohoo, upptäckte i morse att jag hade fått mina flygbiljetter! :D Ska flyga från New York till Dallas, Texas och byta plan där och sen vidare mot Seattle. Kollade lite snabbt på tiderna i morse och tänkte inte på att det är olika tidszoner i USA, så räknade ut att jag skulle flyga i 6 h 10 min och tänkte bara heeeeerreguud va länge. Men nu när jag kollade mer noggrant så upptäckte jag att jag hade räknat fel! Istället ska jag flyga i ÅTTA timmar och 10 min! Och det efter att några dagar tidigare ha flygit i 8 timmar från Stockholm till New York! Hoppas verkligen att jag inte behöver resa ensam, för då kommer jag bli knäpp av både nervositet och tristess. Men ååhhh, är sååå himla taggad!! Och rädd. Men fan va bra det ska bli.
Kan inte fatta att min största dröm håller på att gå i uppfyllelse?!

Haha galet vilken jetlag jag kommer få. Har aldrig bytt tidszon mer än med 1 timme, nu kommer jag ju först åka till NYC som ligger 6 timmar efter Sverige. Sen vidare till Texas som är 7 timmar efter och sedan Washington som är hela 9 timmar efter.

NYC 12.00 → landar i Dallas 14.50 → lyfter 16.30 → Seattle 18.50 → Bil till Lacey, tar ca 1.5 h

Update: har fått nya biljetter och flyger istället från NYC kl.09.15 & kommer till sist till Seattle kl.17.45.

Har inte fått min flygbiljett från Sverige till USA än, men vet att jag ska åka från Arlanda 10.25 på tisdagen den 19 augusti. Men den biljetten får jag ungefär 5 dagar innan avresa!

74 dagar kvar till avresa!

beforeidiee

4 reaktioner på ”New York → Dallas → Seattle → Lacey

    • Jaa, det är verkligen galet, det börjar verkligen kännas på riktigt nu!! (samtidigt som det inte gör det såklart) Eftersom du fått avresedatum och sånt nu så borde du också få dem snart! :) (sorry för sent svar förresten haha)

  1. Så sjukt segt att flyga till USA. Har själv gjort det 2 gånger tidigare och det är ju jobbigt men sååå himla värt det. Hoppas du får en bra tid som utbytesstudent! :)

Kommentera

