Ambassadtid, lately & 50 dagar

Äntligen har jag kunnat betala avgiften till ambassaden ($160), SEVIS-avgiften ($180) och kunnat boka intervjutid! Fick ju hem mitt visumunderlag för ett tag sedan men sen blev det ju problem eftersom jag skapade en profil på Egyptiska ambassadens hemsida och då skulle mitt pass ha blivit skickat till Kairo, så jag fick ringa ambassaden så att de kunde ändrade det. Men nu gick det alltså och vi bokade tid den 9 juli kl.08.30! Det är onsdag nästa vecka så jag lär nog åka upp till Stockholm på tisdagen.

Har sen jag skrev sist haft både jätteroligt dagar och tråkiga. I torsdags fyllde min bästis Amanda 17 år, så då for jag, Linda, Elin och Sofia och kidnappade henne och hennes pojkvän Isak. Hade lite picnick och gav henne ett kort som lovade äventyr senare i sommar. Sen åkte jag och Linda ut till Sofia på Torsö, vilket var riktigt roligt! Badade med kläderna på, sköt med luftgevär, luftpistol och pilbåge, hoppade studsmatta och hade riktigt mysigt! :)
27juni2 27juni3

På fredagkvällen firade vi Amanda lite mer hemma hos Isak, hon fick bl.a. en prinsesstårta mm. Var en rolig och speciell kväll. Sov sen över hos Isak och vaknade rätt sent, hängde kvar där hela lördagen och kollade filmer. Bl.a. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Köpte även pizza och åkte runt i stan lite med bilarna. Va en rätt slö men ändå go dag!

2829juni22829juni3

Helt sjukt, men idag är det bara 50 dagar kvar! Var ju inte alls länge sedan som jag skrev 100-dagarsinlägget?

P.S Idag är det också 2 hela år sedan jag åkte på språkresa!! Sjuukt hur fort tiden går!

3 reaktioner på ”Ambassadtid, lately & 50 dagar

Kommentera

