2 punkter avklarade

icabankenicabanken22014-07-01 17.23.252014-07-01 17.23.40 2014-07-01 17.25.04

Igår bockade jag och mamma av två punkter till på min ”behöver göras innan USA”-lista! Riktigt gött, speciellt jackan. Eftersom jag ska till USA:s regnigaste stat så behöver jag ju en regntålig jacka, men som också är snygg och som jag kan ha till vardags. Hittade den här och är riktigt nöjd. Den är av märket Helly Hansen.

Bankkortet ska jag ha med mig tillsammans med mitt Nordea-kort. Det är många föredetta utbytesstudenter som har rekommenderat Ica-banken, bl.a. eftersom det är gratis att ta ut pengar med det, även i USA!

Det som kvarstår på min köplista är adaptrar, svenskt godis (haha), vakumpåsar, fler presenter till värdfamiljen (väntar på att få hem en just nu), en rakapparat, svensk flagga och tamponger i mängder. (har läst att amerikanska, i alla fall i Washington, tamponger är jättekonstiga så tänker ta med ett lager haha)
  Sedan ska ju även visumet bli klart, avskedsmiddag/fest (?) hållas, ta en till spruta, packa (!), köpa lite småsaker, få flygbiljetter från S-U osv. Men det börjar verkligen närma sig, nu är det ju faktiskt juli, vilket är den sista hela månaden i Sverige det här året (!!!!)

Kommentera

