Mot Stockholm och ambassaden

Just nu sitter jag och mamma på ett tåg upp mot Stockholm! :) Ska bli himla roligt att vara i vår fina huvudstad igen faktiskt, var ju här i juni på 1D-konsert men hann ju inte se något av själva Stockholm då.
När vi kommer fram ska vi lämna våra grejer i lägenheten vi ska sova i och sen äta middag med mammas kusin Lena! :) Sen ska vi väl mest strosa runt lite, hinner nog inte så mycket mer tyvärr, ska ju upp tidigt imorgon eftersom jag har tid på ambassaden kl.08.30 och vi hade tänkt vara där ungefär minst en timme innan.  Är som person rätt lugn av mig så jag är inte direkt nervös inför besök, hoppas bara att alla papper är med.

Efter allt det är klart ska vi kanske gå på Vasamuseet eller shoppa lite innan vi åker hem på eftermiddagen! Hoppas kunna köpa sista presenterna till värdfamiljen + en Sverigeflagga. :)

Det man ska ha med sig till ambassaden är:

  • Personbevis från Skatteverket
  • DS-2019
  • Ett giltigt pass
  • Färgfoto, ca 5×5 cm
  • Ett brev/intyg från föräldrarna där det står att de ska betala för ens utgifter under året
  • Kvitto på att man betalt SEVIS-avgiften (kallas också I-901)
  • Confirmation page DS-160, som man får när man är klar med ansökan

DSC07957-2Seriöst, finns det något godare än jordgubbar, mjölk och socker? Tvivlar på det.

image

Haha vet ni förresten? I förrgår så provpackade jag på allvar min stora resväska (där jag ska ha alla kläder, skor osv.) för att se om jag behöver köpa vakumpåsar eller inte. Bestämde vilka kläder jag ska ha med och försökte packa så likt den riktiga packningen som möjligt. Det var bara några smågrejer + sista presenterna som fattades. Och asså fatta att det totalt bara blev 14 kg?! FJORTON. Jag får ha 23 kg!! Är säker på att det på något sätt kommer bli lite tyngre i slutändan men shiiitt va nöjd jag är ändå! Snacka om plats för shopping, haha!

42 dagar kvar nu, wii!

 

 

Kommentera

