Avresebrev + ändrad flygplats

Har helt glömt att berätta att det för några veckor sedan damp ned ett avresebrev från Explorius i min mailkorg. (sjukt fult ord btw) Det var helt enkelt information för att förbereda oss studenter inför avresan! Stod bl.a. om vilka papper man ska ha med i handbagaget, vilken tid och gate planet går ifrån, vad vi ska göra i New York, hotellets adress, Explorius nödnummer osv. Det var 10 sidor långt så dem fick med mycket och bra information!

Så här kommer våra dagar i NYC se ut: (direkt kopierat från brevet)

Dag 1:
Ankomst till Newark airport.
In-checkning på hotellet och information om vad som ni kan förvänta er de kommande dagarna.

Dag 2:
Heldag sightseeing tur i New York.
Informationsmöte “Adapting to America”

Dag 3:
Heldag shoppingtur i New York eller besök de platser du vill se mer av.
Flygmöte

Dag 4:
Buss till Sixs Flags nöjespark – heldagsbesök. Besöket inkluderar entré och Day Ride Pass. Det kan vara så att vissa attraktioner och aktiviteter kostar extra.

Dag 5:
Avresa till värdfamiljen.

six-flag-mexico-city sixflagsrollercoaster

En annan sak som jag har att berätta är att jag inte ska flyga från Landvetter – Arlanda. Då Landvetter (gbg) är min närmsta flygplats så var det först tänkt att jag skulle åka där ifrån och möta upp de andra på Arlanda, men för att vara säkra på att undvika eventuella förseningar, missa flygplan osv. så bad vi Explorius att avboka den biljetten. Istället ska jag och mamma ta tåget dagen innan (den 18de) till Stockholm och sedan pendeltåg ut till Arlanda där vi ska sova en natt på ett hotell som ligger precis bredvid flygplatsen. Så då slipper vi gå upp jättetidigt, bor nära och slipper stressa. :)

Så tänkte avsluta detta inlägg med att säga att jag är jätteglad över att Explorius är min organisation! De informerar mycket och i god tid och är väldigt samarbetsvilliga. Så är det någon som vill åka som utbytesstudent och håller på att välja organisation så rekommenderar jag starkt Explorius! :D

Kommentera

