9 dagar (ensiffrigt!) och släktträff

DSC08503 Idag är nedräkningen nere på endast 9 dagar, så det är ensiffrigt och går att räkna på två händer och är bara allmänt overkligt. (Var det inte nyss det blev tvåsiffrigt?) Imorgon är det måndag och min sista vecka i Sverige inleds!

Igår tog jag, mamma och pappa bilen hem till mina kusiner som bor närmast och sov över där. Jag och mamma hade bakat en morotskaka som vi pyntade med hallon och blåbär och förvandlade till en USA-tårta! Vi var dock inte bara där för att träffa dem en sista gång utan också för vår årliga tradition – vinbärssylt- och saftning! De har nämligen flera buskar med röda och svarta vinbär som vi plockar och sedan gör mamma och moster de till gele och saft. Fikade och åt mat också hos min äldsta kusin också som har ett café i trädgården nu på sommaren! (Hon ska förresten flytta till Paris i höst, förstå den drömmen?? Paris är en av mina favoritstäder i hela världen!)

Jag och Erik badade i deras pool flera timmar och hade roligt och på kvällen kollade jag, Erik, Amanda och Adam på Frost och sen åkte vi hem vid lunchtid idag. Inga tårar faktiskt än så länge, men sen förstår jag inte heller hur lång tid det kommer ta innan jag får träffa dem igen… Kommer helt klart sakna er alla!! Ni är bäst och jag älskar er.
2014-08-09 14.47.58 2014-08-09 19.21.43 DSC08488 2014-08-09 14.23.43 DSC08509 DSC08512 DSC08514
Åkte alltså hem vid lunch idag och jag körde faktiskt hela vägen både dit och hem! (ca 10 mil sammanlagt) Innan vi åkte fick jag ett ”Ha så roligt på college” från min yngsta kusin, haha!

Sen vi kommit hem har jag pillat och fixat med bilder jag vill ha med till USA. Hade tänkt beställa hem några men överväger att i stället göra det när jag väl har kommit fram till värdfamiljen, är rädd för att jag inte ska hinna få de i tid annars…

Imorgon kommer förresten bästa Becca hit! Ska bli så kul att träffa henne och visa henne min fina (lilla) stad. På onsdag drar vi nog till Liseberg också vilket ska bli skitroligt! Hon stannar nästan hela veckan och åker hem på tidigt på fredagsmorgonen och sen är det inte alls många dagar kvar! Ska antagligen ha någon sorts avskedsmiddag/fest/träff med massa vänner på söndag och sen på tisdag bär det av!!

Kommentera

