First soccer practice. Kind of..

Okej så idag var tanken att jag skulle på try outs (uttagning) för skolans fotbollslag kl.09.30.
Så jag och Zac, värdpappan, åkte över till skolan (som är sååå modern och snygg!) och skulle precis betala en avgift på 130$ när jag kom på att jag inte hade med mig papper som skulle lämnas in..
Så vi fick åka tillbaka hem och hämta det fort och sen åka tillbaka. Vi hann dock i tid och kunde lämna allt och betala, men tyvärr var det för sent inpå träningen, så jag hann inte bli registrerad och fick därför inte vara med och träna.. :/ Verkar vara för säkerhetsskäl, fick nämligen skriva på papper om att jag fattade att det var farligt att spela fotboll, att jag inte skulle skada någon osv. Amerikanare verkar gilla pappersarbete och att signera saker. Så fick istället sitta och kolla på medans andra tjejer sprang och körde lite konditionsövningar. Känner mig dock mer hoppfull över att komma med i laget nu och är riktigt taggad på träningen i eftermiddag!

Tog lite kort på skolan innan vi fick åka hem igen men sen lämnade jag tyvärr kameran hemma för att jag trodde att jag skulle träna, så har tyvärr inte några kort från träningen, men det kändes verkligen som i en film!! Tjejer som sprang omkring på löpbanan samtidigt som killar körde amerikansk football på gräsplanen och tränare som gick runt och blåste i visselpipor! Hahaha såå amerikanskt och jag älskar det! Dessutom verkar fotbollstränarna jätteschysta och roliga!

Här är i alla fall några bilder på min skola och lite från innuti! Har inte hunnit se så mycket av det utan bara matsalen. (borden och stolarna ser man till vänster på ena bilden)

DSC09455 DSC09456 DSC09459 DSC09460 DSC09462 DSC09463 DSC09464

 

Så i eftermiddag (nattetid för er i Sverige) så ska jag alltså tillbaka till skolan och träna! Den här träningen verkar dock inte vara kondition utan mer positionsspel, så det är då jag ska ta fram mina målvaktskunskaper och försöka briljera, haha.

Senare idag skulle vi nog också åka och köpa ett simkort till min mobil så jag kan ha ett amerikanskt nummer och internet!

Kommentera

