Min första dag i Lacey! (skrivet 24/8 washington-tid)

2014-08-24 10.51.06Så idag var alltså första gången jag vaknade upp i min nya säng! Vaknade runt 08 och kollade mobilen lite innan jag gick ned och åt frukost. De har faktiskt normalt bröd så rostade två såna och hade på smör och gurka, vilket dem tycker är jättekonstigt, hahaha. Vet inte varför men gurka verkar man inte ha på macka här ;) Efter frukosten fick de mina presenter, och som tur var verkar dem gilla det! :D Sen gick de igenom lite regler och sånt innan vi fick en ny soffa levererad! Bjöd killarna som levererade den på djungelvrål och deras reaktioner var såå roliga! Hahah fick världens chock och spottade ut det! ;)
Klockan 12.30 åkte jag & vfamiljen till kyrkan!

Då mina värdföräldrar är mormoner så var kyrkan väldigt annorlunda mot allt liknande som jag varit på i Sverige! Först satt vi inne i typ själva kyrkan och lyssnade på när några människor pratade och så delade några unga pojkar ut vatten och bröd som de hade välsignat. Sedan delade man upp sig så jag gick (nervöst) med några tjejer, som var jättesnälla! Vi satt i typ en ungdomsgrupp (både tjejer och killar) och pratade om familjen, äktenskap och mycket om den himmelska Fadern. Var väldigt annorlunda att höra tonåringar prata om saker som att t.ex vänta med sex tills äktenskap, men intressant att se och lära vad de trodde på. Sedan delade vi upp oss igen och då var alla unga tjejer i en grupp och då pratade vi om att dejta. Men de var iaf väldigt snälla och mysiga vilket var skönt! 
DSC09451

Efter kyrkan åkte vi en snabbis till en mataffär och handlade lite innan min värdmammas moster och hennes norska utbytesstudent Julie kom och åt middag! Julie kom också igår så allt var nytt för henne också, vilket var skönt för då kunde vi prata om saker som skiljde sig från Sverige/Norge, att sakna folk där hemma, kyrkan, skolan osv! Kunde ju prata norska och svenska med varandra också vilket var skönt, men det gjorde vi bara när vi var ensamma. :) Skitmysig tjej! Vi bestämde i alla fall att hon ska följa med imorgon när jag och värdpappan ska åka och skaffa simkort till mobilen! Någon timme efter att de hade åkt hem åkte jag och värdmamman, Shanna, och köpte fotbollsstrumpor till mig.

Imorgon ska jag nämligen ha min första fotbollsträning! Eller ja, det är typ som en uttagning för fotbollslagen men på mina värdföräldrar låter som att jag lär komma med för jag ska bl.a. betala två avgifter på 100 och 30 $ för att få vara med. Fick idag också skriva på några papper för att försäkra mig om att jag är medveten om riskerna som det innebär att spela fotboll, att jag inte ska skada någon annan osv. Också någonting som jag aldrig gjort förut! Ska förresten ha 2 träningar imorgon, en mellan 09.30-10.30 och en på eftermiddagen.

2014-08-24 16.18.14 DSC094422014-08-25 01.05.04

 

Kommentera

