Träffade värdfamiljen för första gången!

Nu är snart min första dag här i Washington slut! Tänkte berätta lite om både gårdagen :)

Så igår vaknade jag 04.45 New York-tid och packade sista i väskorna och sa hejdå till mina roomiesar och vid 06.00 lämnade jag och några andra utbytesstudenter hotellet. När vi hade checkat in och gått förbi säkerhetskontrollen satt jag med rätt många och väntade och flög sedan vid 09 till Texas med 2 norska tjejer och en svensk kille, Charlie. Vi umgicks alla 4 i Texas, men norskorna flög igen efter bara en timme (till Seattle också, men med tidigare flyg än jag..) så det var mest Charlie jag umgicks med. När de hade åkt stack jag och han till en annan gate och åt hamburgare och en timme innan mitt plan gick flög han till Las Vegas. Flygplatsen var verkligen lööööööööjligt gigantisk, asså man fick åka tåg mellan gate’arna och varje gate hade minst 2 hållplatser och det var som en hel liten stad. Vet inte hur mycket tid vi spenderade på det där tåget för att vi åkte till fel gate, haha ;) Så det var tuur att jag hade dem för hade aldrig hittat själv.DSC09389Jag på New York’s flygplats
DSC09391Charlie (trött & pallade inte le, haha) och Rebecka på NY-flygplats
DSC09393En minidel av Dallas flygplats. Allt som syns på bilden är flygplatsenDSC09395Charlie på sin penny board

Jag landade i Washington 17.45, vilket i mitt huvud var 20.45 så jag var rätt trött. Hade dock suttit bredvid ett jättetrevligt amerikanskt par hela tiden som hade massor av frågor om Sverige, så flygturen var inte så jobbigt, trots att det var ännu ett 4 timmars-flyg.
Jag var faktiskt inte det minsta nervös över att träffa mina värdföräldrar? Var bara jättetaggad och kände lite skräckblandad förtjusning när vi flög in över alla träd. Men de stod och väntade vid bagageuthämtningen och de är såå snälla, avslappnade och roliga!!

När vi lämnade flygplatsen åkte vi till en restaurang och åt hamburgare (igen för mig, haha) som var suupergod! Sen åkte vi hem och de visade mig runt och mitt hus är såååå fint!! Jättestort också! OCH MIN SÄNG ÄR GIGANTISK, WIII!! Och de hade gjort i ordning en jättesöt goodiebag med typiska amerikanska saker som amerikanskt godis, en Starbucks-mugg, ett starbuckspresentkort (!!) och lite andra saker! :D Känner mig så välkommen och de är verkligen schysta!

DSC09400 DSC09407 DSC09415 DSC09425 DSC09429

Kommentera

