They sure have high school spirit

Som tur var så fick jag vara med på eftermiddagsträningen igår! Höll dock på att dööö av värmeslag för det är så sjukt varmt här! Alla säger att det vanligtvis inte är så här varmt & att det är deras varmaste sommar på länge, och det kan jag verkligen förstå! Träningen höll på i två timmar och solen gassade precis hela tiden, det var runt 30 grader, det fanns ingen skugga och ingen vind överhuvudtaget. Mådde verkligen dåligt ett tag och trodde att jag skulle svimma. Tror att jag drack för lite vatten. Fick t.o.m en bränna format efter linnet på de 2 timmarna?!

Efter träningen duschade jag, åt middag och sen åkte jag och mina värdföräldrar och skaffade ett amerikanskt simkort till min mobil, en husnyckel och lite basic saker som hårspray, sax osv. Kommer få betala 25$ per månad för simkortet och får då sms och att ringa. Tyvärr inget internet men det var mycket dyrare så jag får klara mig på wifi’et här i huset. Annorlunda men jag överlever nog ;)

2014-08-25 15.56.29 2014-08-25 18.20.34 2014-08-25 19.12.15

Idag vaknade jag upp tidigt för kl.08 var det en sorts ”nya studenter-möte” på skolan för alla freshmans och oss utbytesstudenter. Freshmans är de yngsta på skolan och är runt 13/14 år och det märktes rätt väl.. Efter lite sång och tjoande i gympahallen så gick vi i grupper och visades runt skolan och körde lekar. Många var rätt barnsliga, men på slutet träffade vi (Jag, Julie från Norge och Emma från Danmark som jag & Julie träffade för första gången idag) några seniors och de var jättetrevliga och det märktes att vi var i samma ålder! :) En kille tyckte det va så coolt att vi va utbytesstudenter så han tog kort med oss, hahaha! Fick många kommentarer om att min engelska accent var cool också, haha!

2014-08-26 08.05.58 2014-08-26 08.33.53 2014-08-26 15.10.37Fick många intressanta versioner av mitt namn. ”Ida, Ajda, Ida Bdjoernfod & Eden”. Ingen aning om vart Eden kom från, hahaha såå konstigt!

Efter det ”mötet” (som varade i 4 timmar) hämtade Shanna (vmamma) upp mig och Julie följde också med hem och så gjorde Shanna en jättegod sallad med kyckling som vi åt till lunch. Sen släppte hon av oss hemma hos Julie och där var vi tills vi gick till skolan för min fotbollsträning. Julie och jag kommer verkligen bra överens och har såå roligt så det är asgrymt! Min första (och typ enda också haha) vän här i Washington!
Tränade i 2 timmar idag också och det var precis lika varmt som igår, men idag drack jag mer vatten, min kropp var förberedd och vi gjorde inte lika mycket så det var rätt lugnt. Är ännu brunare nu, hahaha, såå tydlig bränna efter linnet.

DSC09485DSC09488 DSC09489

Hann bara hem en snabbis efter det och duschade innan jag, Shanna och Zac åkte till skolan för ”family bbq” på skolan och sen en till assembly! Vi fick hamburgare eller korv med bröd och jag och Emma satt rätt chockade på läktaren på assemblyn för alla skrek, det var cheerleaders (som i filmerna!) som dansade och sjöng, folk som sprang runt i guldiga och gröna kläder (skolans färger) och bara lååångt ifrån den svenska skolan! Men det var riktigt roligt! :D

Kom nyss hem och jag och Shanna tog en kort promenad med hunden, Jack. Klockan är 21.25 och då jag har träning 09.30 imorgon men måste vara där redan 08.30 för annars kan jag inte få skjuts dit så ska jag nog lägga mig rätt tidigt!
DSC09497DSC09503DSC09506 DSC09493

 

 

 

Kommentera

