U gotta love that toe

2014-08-27 17.38.47Idag lär bli en lång dag i skolan! Själva skolan har inte börjat än, men eftersom det är try outs för skolans fotbollslag och fotbollsplanen är vid skolan så är vi där hela tiden ändå. Dock inte säker på hur mycket jag kommer kunna träna.. Fantastiskt nog så har nämligen mitt nageltrång kommit tillbaka! Det eller så är tån bara riktigt infekterad. Hur som helst så gör det rätt ont så jag bestämde igår på eftermiddagsträningen för att gå till skolans sjuksköterska så hon lindade in den och joxade. Ska försöka vara med på första träningen idag (hoppas att den är inomhus idag också så jag slipper fotbollsskorna), men vet inte hur det kommer gå med utomhusträningen på eftermiddagen.

Mitt schema ser i alla fall ut såhär för dagen;

09.30-10.30 konditionsträning
12.00-12.40 något sorts hjärntest?? Ska tas på datorn? Inte riktigt säker på vad det är men
13.15 ska jag vara hos sjuksköterskan igen
15.30-17.30 Fotbollsträning, dock ska min värdmamma ringa någon doktor idag så kanske får hoppa över den helt om jag får en tid då.

Igår efter konditionsträningen gick jag hem och blev sen hämtad av danska Emma och hennes vmamma och följde med dem hem! Båda två är riktigt sköna och hennes vmamma bjöd på kycklingsallad till lunch! Följde sen med vmamman och de två 4-åriga tvillingbröderna för att kolla på Emmas simträning innan min egen eftermiddagsträning började.
2014-08-27 12.24.45 2014-08-27 14.11.48

Kunde alltså inte vara med på utomhusträningen igår, så istället satt jag på bänken i 1.5 h, men det satt en jättetrevlig senior där som hade knäproblem som jag pratade med hela tiden så det gick rätt fort ändå! Shelby hette hon och hon erbjöd mig att dela skåp med henne när skolan börjar! Folk här är så snälla. Får massa komplimanger för mitt hår och mina ögon!
 Efter träningen följde jag och norska Julie med några från våra värdföräldrars kyrka till ett ställe där vi sköt med riktiga gevär och pistoler! Riktigt coolt faktiskt! Tyvärr bara iPhone-bilder dock.2014-08-27 18.00.32 2014-08-28 15.26.03 2014-08-28 15.26.04-3 2014-08-28 15.26.06-1 2014-08-28 15.26.06-2

 

Är just nu väldigt less på den där skittån. Känns så löjligt att inte kunna va med och åka till sjuksköterskor och doktorer för en sketen tå. Försöker tänka att jag mycket hellre har problem med en tå än med t.ex knäna eller ryggen!

Måste btw verkligen åka och shoppa snart! Både vanliga kläder (lite brist på det hehe) och träningskläder. Blir rätt ofräscht när det är träning 2x om dagen 5 dagar i rad och jag bara tog med 2 träningslinnen…

Kommentera

