Efter bara en dryg vecka i staterna (samma dag som senaste inlägget)

28augustiEn halv tånagel senare och en otroligt vacker sko som jag måste ha i några dagar. Härlig start på året

Försökte springa lite på första träningen men kände att det gjorde för ont så jag fick skita i det. Pratade mest med Shelby och Jessie som också är skadade och hängde lite med dem i viktrummet där vi körde lite överkropp. Väntade sen i skolan i 1.5 timme för att göra ett hjärntest på datorn. Ifall vi blir skadade under året pga sport så ska man göra det igen för att se hur allvarlig skadan är. Så det var mycket minne och snabbhetstest. Som tur var så fanns det på svenska!! Såå sköönt, blev mycket mer rättvist för jag memorerar saker & reagerar såklart enklare när det är mitt modersmål.

Efter det blev jag upphämtad av Shanna och vi åkte till doktorn. Fick vänta i typ 1.5 timme innan vi fick komma in. Var typ 6 olika personer där inne, hahaha, doktorer och sjuksköterskor hit och dit. Lite rörigt men alla var jättetrevliga! Alla verkar vilja se hur det gick för mig. En doktor tog i alla fall bort en bit av nageln, rätt stor bit som var det som skapade nageltrånget & infektionen. De var jätteimponerade över hur lugn jag var, de sa att de sett militärer gråta för det medan jag låg och smsade, hahaha. Så nu ska jag gå på pencillin i 7 dagar, fick också (eller ja, fick köpa*) smärtstillande och just nu har jag foten i fotbad. Ska ha den där skitfula skon i några dagar…

Efter doktorn fick jag skjuts tillbaka till eftermiddagens träning som jag kollade på. Det var faktiskt en isländsk utbytesstudent som var med för första gången, pratade lite med henne och hon var jättetrevlig!

Till middag åt vi pizza och efterrätt S’mores-pizza, hahah rätt konstigt men såååå gott. Just nu kollar vi på någon amerikansk fotbolls-match. Imorgon ska jag, Julie och Emma åka till ett mall (galleria) och shoppa, behövs verkligen så jag är taggad!! :D2014-08-28 18.36.30 2014-08-29 01.51.34

Kommentera

