Valde ämnen till skolan idag!

2014-09-02 11.32.42Idag har jag varit i skolan och valt ämnen inför mitt år i USA, för imorgon börjar jag high school! 
Jag blev förresten junior. Det som är konstigt är att jag är född februari -97 och Julie är född oktober -97, men ändå blev hon senior och jag junior?? Borde ju vara tvärtom? Emma som är född maj -98 blev sophomore, hahaha.

Min värdmamma skulle följa med mig men sen hade hon fullt upp på jobbet så jag åkte med Emma och hennes värdmamma Trish istället! Vi samlades typ 7 st utbytesstudenter tillsammans med värdföräld/er/rar i ett klassrum och det var en kvinna som har hand om oss utbytesstudenter där och pratade och förklarade lite. Fick en katalog med kurserna i och ett papper att fylla i. På min skola är man tvungen att ta en engelskaklass, en om USAs historia & matte eller naturkunskap. De ämnena + spanska & körklassen måste jag läsa hela året och inte bara en termin.

De ämnen jag valde var:
Drama (vilket räknades som en engelskakurs! Så det är både engelska & teater!
US History 2
Algebra 2 (matte)
Spanish 4
Digital Photography/Idrott (Fotografi första terminen & idrott andra)
Concert Choir

2014-09-02 11.32.45 2014-09-02 11.32.57
Hahaha kan inte fatta att jag valde både drama och kör! Har aldrig gjort något teaterliknande och kan verkligen inte sjunga för fem öre. Finns nog ingen som kan förneka det. Men alla som jag pratade med det om säger att körläraren är gryyyyyyym och att alla har superroligt där! Emma kan inte heller sjunga så vi kände bara YOLO. Pinsamt nog. Men det är sant! Vi är ju bara här ett år och får ju försöka göra det så roligt som möjligt! Och om det är någon gång jag ska göra saker som jag absolut inte är i min comfortzone så är det ju nu! Är det heemskt så kan jag ju byta! 

Efter vi hade valt fick vi ett skåp. Här i USA delar man skåp med varandra & då jag och Emma har många liknande ämnen så valde vi att dela på ett. Sen följde jag med Emma & Trish och handlade (mataffärerna här är giiigantiska! Och har så mkt konstiga saker!) och sen följde med med dem hem och åt lunch & B&J där. (för tredje gången, ehe. Måste börja betala snart haha)

Ska åka på min fotbollsträning snart. Går ju på antibiotika och ska inte träna men måste ändå vara där och kolla.. Tiden man är där räknas nämligen för när man sen ska spela match måste man ha tränat så och så många minuter. Så även fast jag inte tränar så räknas min tid, vilket ju ändå är bra! Men lite irriterande att behöva sitta i två timmar.. Men tänkte försöka träna imorgon efter skolan!

2014-09-02 18.34.07 2014-09-02 21.24.54 2014-09-02 19.23.53

 

En reaktion på ”Valde ämnen till skolan idag!

  1. Gud vad kul att du tog concert choir. Jag kan inte heller sjunga men valde det ändå och det var väldigt kul. Speciellt den sista konserten var superkul och Mr Shaw är en riktigt bra lärare.
    Om du fick Mr Raben i historia så har du verkligen något att se fram emot också.
    Är rätt avundsjuk på dig, hahah ;)

Kommentera

