Utbytesträff + State Fair

Lördagen den 6 september var det dags för den första utbytesträffen som min coordinator (kontaktperson) ordnade! Vi samlades hos en familj som hade en italiensk tjej och heerregud vilken fin trädgård! Jag tror vi totalt var runt 12 utbytesstudenter, och alla hade bakat/lagat en dessert/maträtt från sitt hemland, vilket var väldigt intressant! Jag bjöd på okladdiga kladdkakor, haha.
Vi fick alla presentera oss och säga lite om vart vi kom ifrån, vad vi tyckte om USA & vår värdfamilj osv. Vår coordinator Donita pratade lite om regler, tips inför t.ex homecoming osv. Riktigt trevligt att träffa nya människor! :) Dessutom är ju Emma & Julie med i den gruppen :)

DSC00515 DSC00526 DSC00530 DSC00533 DSC00529Norska Julie & spanska Juan

När vi åkte därifrån så åkte jag, Shanna, Zac och Julie och hennes värdmamma Kathy och handlade innan vi släppte av Kathy och istället hämtade upp norska Nora. Sen for vi till State Fair, vilket är som en nöjespark, fast finns bara under en viss period. (Eller nått sånt, haha) Vi delade i alla fall upp oss så att jag, Nora och Julie gick tillsammans och kollade & pratade innan vi mötte upp Shanna & Zac och såg på bl.a rodeo med tjurar! Tyckte lite synd om djuren men det var också häftigt att se! Men vi hade i alla fall jätteroligt! Så himla roliga och sköna de där norskorna.

DSC00540 DSC00543 DSC00550 DSC00558 DSC00565 DSC00570Julie & jag med ett så kallat Elephant Ear DSC00573 DSC00586 DSC00613Jag, Julie & Nora

 

Kommentera

