Första fotbollsmatchen

Skolan här blir lite bättre för varje dag; idag började jag faktiskt fatta lite av matten, jag hittar till alla klassrum och man blir introducerad till trevliga, nya människor varje dag! Finns dock en del skumma personer här också.. Hahaha lärde två killar att säga ”hur mår du?” och det var några från fotbollen som försökte sig på ”sju sjösjuka sjömän”. Hahaha folk kan verkligen inte säga ”sj”-ljudet! Inte ens de som är från Norge och Danmark!

Efter att skoldagen var slut stannade jag i skolan tillsammans med Shelby. Vi ”pluggade” och pratade med människor. Sen bytte jag om innan vi hoppade på bussen till North Thurston! Där skulle vi nämligen spela vår första match. Shelby är dock skadad + är med i Varsity-laget.Angående fotbollen så har jag det senaste varit väldigt irriterad. Det finns nämligen tre lag;
Varsity, Junior Varsity (JV) och C-team. Varsity är då alltså de bästa & C-team för nybörjare. Jag har spelat målvakt i 5 år i Sverige och kan alltså det rätt bra, men hamnade ändå i JV. Inte något fel med det så, men när en del i laget knappt joggar under anfallsövningar eller inte ens orkar försöka i en passningsövning där man ska passa bollen 3 meter fram och tillbaka… Då känns det varken rättvist eller roligt. Majoriteten av JV är dessutom freshmans så jag känner inte riktigt att vi har så mycket gemensamt..  Dock ska jag vara en sorts ”swinger” mellan JV & Varsity, så hoppas jag får spela en del med dem! Att jag hamnade i JV tror jag kan ha att göra med att det finns 6 målvakter och 3 lag, så de vill ha 2 i varje.. Har dock börjat lära känna en tjej rätt bra där som bara är 1 år yngre än mig så ja, det blir nog bra. Men ååh vad jag vill va på Varsity, såå mycket mer min nivå, samma ålder + att jag känner flera där. 

2014-09-09 17.18.43
Matchen gick förresten sådär. Vi mötte River Ridge, vilket är en annan skola i närheten och som är rivaler. Tyvärr förlorade vi med 3-0… Fick bara spela 20 minuter och tyckte inte att det gick så jättebra. Oh well. Något som förresten var annorlunda med matchen här jämfört med matcher i Sverige är att de bara är 80 minuter långa och hårnålar var inte tillåtet.

2014-09-09 18.37.42Tillsammans med Aijah (uttalas på samma sätt som man säger Asia) efter matchen! Hon är jättesnäll och söt och är den jag lärt känna lite bättre! :)

Imorgon är det skolfotografering och med tanke på att klockan är 23 här nu och jag ska upp 05.30 så är det bäst att jag avslutar här, ciaaao!

 

En reaktion på ”Första fotbollsmatchen

Kommentera

