Labor day in Poulsbo

DSC00368Två dagar innan skolan började, den 1 september, vilket också råkade vara Labor Day (= lediga värdföräldrar) tog min värdfarfar med mig, mina värdföräldrar och danska Emma ut på vattnet! Charles som han heter, äger en båt som vi åkte ut med och över till en liten stad/by som heter Poulsbo. Det som är speciellt med Poulsbo är att den är skandinavisk! Så gissa om jag och Emma var lyriska, hahaha! Vi hittade våra vackra flaggor, en butik med skandinaviska varor i så som ballerina, Marabou osv, flaggor, dalahästar, kokböcker osv! Hahaha vi var helt galna och stannade där i den butiken majoriteten av tiden ;) Åt även Swedish Meatballs på en restaurang!

När vi hade lämnat Poulsbo och åkt ut med båten igen såg vi även Seattle’s skyline, vilket var riktigt coolt med alla skyskrapor! Åkte även förbi ett par (rätt fula) sjölejon haha. Riktigt mysig och härlig dag! :D

DSC00328 DSC00345 DSC00367 DSC00371 DSC00373 DSC00383 DSC00384 DSC00392 DSC00394 DSC00399

Det jag köpte:DSC00415

Seattle skylineDSC00456 DSC00459 DSC00464

SjölejonDSC00473

Kommentera

