9/11 + saknad

clark4-800x555Tänker på alla som förlorade sitt liv i denna hemska tragedi. Något som förvånade mig var hur lite det uppmärksammades i skolan? Det enda som sades om det var att de pratade om det i högtalare på slutet av dagen men det var i typ 2 minuter. Ingen lärare eller något nämnde det, inte ens på US history? (fortfarande 11 september här i Washington när det här inlägget skrivs)

Idag har inte alls varit en bra dag. Eller ja, sådär. Fick en väldigt härlig start då mina väckarklockOR inte ringde så jag vaknade 1 timme senare än tänkt:) Sen så känner jag mig så jäkla korkad och kass på matten.. Vi håller på med faktorer och typ 23x-9x^2-5 och det är verkligen mitt säämsta kapitel. Fattar helt ärligt inget, och det blir inte bättre av att termerna är på engelska så att blir svårt att fatta pga det. Läraren hinner dessutom knappt förklara känns det som eftersom vi bara har 55 minuter och det är 30 elever i klassen. Dessutom pratar hon fort så ja.. Kämpar fortfarande med läxan vi skulle ha gjort till i måndags… Och den till i tisdags. Så himla hopplöst när jag aldrig får en riktig grundförklaring, det gör ju att jag inte fattar något av det.  Bröt faktiskt ihop lite för en stund sen och började gråta när jag satt och försökte göra klart den jävla läxan.. Önskar såå att mamma vore här, hon är så himla smart och kan förklara bra, dessutom världens bästa mamma. Vill ha en mammakram… Det värsta är att veta att det är drygt 9 månader tills jag får det… ♥

Saknar inte Sverige så mycket, men det är när det blir jobbigt som jag börjar sakna folk. T.ex när jag fick nageltrånget och det. Var jättekänslig första dagarna (här i WA, inte NYC) och började nästan gråta så fort jag tänkte på familjen. Eller om en kompis sa så mycket som ”jag saknar dig”. Nu är det dock bättre, men det är ibland jobbigt att se folk i skolan och laget med sina familjer… Var t.ex. avundsjuk på en tjej i laget som skadade sig under matchen idag, vilket låter jättekonstigt eftersom hon både grät och hade jätteont, men hon hade sin mamma, pappa, lillasyster och mormor där och det märktes verkligen hur älskad hon var… Just nu skulle jag bara vilja ha mamma & pappa här, bara för en kväll… Blir inte bättre av att jag är förkyld heller och har huvudvärk..

Man får verkligen perspektiv när man åker iväg såhär. Hur värdefullt det är med riktiga vänner. Familj. Hur lyckligt lottad jag är som har alla dem i bilderna nedanför (och fler!!) i mitt liv! Man ska verkligen inte ta saker för givet. Och jag är också så himla tacksam för de personer här borta som redan betyder jättemycket. Som min värdfamilj och mina fina utbytisar som är mina bästa vänner. Som sitter i samma båt och förstår hur konstigt allt är ibland. Julie, Nora & Emma, vet verkligen inte vad jag skulle göra utan er här. Hade varit så ensamt. ♥

Är så glad att det är fredag imorgon och sista dagen i skolan på en vecka! Åker nämligen till Texas med min vfamilj tidigt på lördagmorgon (wiii!) och det ska bli skönt med distans & komma ifrån det lite. (Även om jag lär sakna mina andra klasser och alla trevliga människor också!)

Jag saknar er, bara så ni vet.

bästaste

 

En reaktion på ”9/11 + saknad

  1. Fina Ida!
    Hade möte med teamet häromdan, och kändes så konstigt att Inte du va med. Men WOW vilken resa du får göra och jag är SÅ glad för din skull.
    Hoppas allt är toppen , så ses vi om ett X antal månader.
    Jag saknar dig!!!
    Kram Felicia ❤

Kommentera

