Riktigt bra helg!

Åh jag är så glad och mår så himla himla bra! Har känts så precis hela tiden sen i fredags och det är såå underbart!

Fredag: Det var jätteroligt att vara tillbaka i skolan, hela dagen fick jag ”Hey Ida!” ”Idaaa, you’re back!” ”How was Texas, Ida?” och flera som sa att de saknat mig! :D Kände mig poppis hela dagen, hahaha. Fick dessutom tillbaka 1 uppsats & två mindre skrivgrejer på photography-klassen där jag fick 10/10 på alla 3, och lärarens kommentar ”I’m amazed, young lady, how well written this was. Amazed! Very good”. Blev så sjukt glad och satt och log som en fåne, haha!
 På fotbollsträningen sprang vi i 20 minuter och körde sen krabb-lekar & datten, vilket va sådär…
Efter det åkte jag hem, åt lite jordnöttssmör (gillade inte det i Sverige, men nu ääälskar jag det), duschade och åt pizza med min värdfamilj innan vi åkte och hämtade upp Nora, Julie och Emma. Tog dessutom alla Julies grejer då hon flyttade in här för ett par dagar då hennes värdmamma är bortrest! Sen blev vi fyra avsläppta på skolan där vi såg en jättetråkig musikal, hahaha. Tvåmans-show som inte alls var underhållande. Men efter det fick vi skjuts till Safeway (mataffär) och köpte på oss B&J’s, muffins och M&M’s och skrämde kassakillen, hahahaha. Vi skrattade så mycket och pratade högt så han blev rädd och sen skämtade vi och pratade massa med honom, hahahaha, han tyckte nog vi var galna! Fortsatte sen hem till mig för tjejkväll; åt våra godsaker och kollade på The Fault in Our Stars! Skitbra kväll helt enkelt, trots dålig musikal! Tycker om de här tjejerna så himla mycket!

DSC01494red20140919_211334redi

Lördag (igår): 
Igår gjorde vi egentligen inget roligt, på morgonen sprang jag in och väckte Julie och låg och mös i hennes säng lite. Pratade & skrattade som vanligt. Åt sedan våffelfrukost med min värdfamilj innan vi två satte igång med läxor.. Jag har rätt mycket då jag var borta hela veckan + lite från veckan innan då jag aldrig fattade vad jag skulle göra på matteläxorna. Men som tur var är Julie smart och jättebra att förklara, så jag fattade äntligen vad det var jag skulle göra och klarade det riktigt bra! :D Lyssnade också på när Julie skypade med två kompisar på norska, vilket var spännande, hahaha! Med dem pratade hon jättesnabbt + dialekt så jag fick verkligen koncentrera mig på att förstå ;) När vi till slut gav upp runt 16-tiden (har fortfarande matte & spanska..) så bara flamsade vi och hade roligt, älskar Julie! Vi är så himla lika på så många sätt, har precis samma humor och tänker ofta i samma banor! Hahahaha, vi skrattar & fnittrar mest hela tiden! Mina värdföräldrar tyckte att vi hade jobbat så bra med läxorna så de tog ut oss till en thai-resturang som belöning! :D Dock var det superstarkt (enligt mig, hoho) så hela min mun brann upp, hahaha. På kvällen såg vi sen Godzilla med värdfamiljen & sen när de hade lagt sig såg även Julie & jag The Amazing Spiderman 2 med 3D-glasögon, såå coolt att min värdfamilj har det på tv’n! Vi somnade dock någon gång under filmen & vaknade och upptäckte att den var slut, haha.

DSC01499 DSC0150220140920_164412(Jag trodde jag var graciösare än jag var, eheheh = nytt skrattanfall)
Snapchat: (vill ni följa mig så heter jag ida_bjornfot, uppdaterar mycket oftare där!)
Snapchat-20140920050320 Snapchat-20140920100259

Med norskar blir allt lite roligare

A post shared by Ida Björnfot, 20y (@ida_bjornfot) on

Nu är klockan 08.40 här så ska nog in och gosa med Julie lite! Åååh det är så jäkla roligt att hon bor här och är här dygnet runt! :D Älskar att ha en syster! Sen ska jag äta lite frukost och göra läxor innan jag vid 12 ska skypa med mitt älskade och saknade bästisgäng hemma i Sverige! :D Blir faktiskt första gången (varit här lite mer än en månad nu!) som jag skypar med någon, haha! Alla andra utbytisar verkar skypa massor, men för mig har det inte blivit av bara. Men är så himla taggad på det, saknar dem!

På kvällen ska vi (jag, Julie & värdföräldrarna) över till grannhuset då det är en footballgame som tydligen är viktig ikväll. Ser mest fram emot att det kommer finnas massa god mat, hahaha! Football är verkligen stoort här, på matchdagar ser man jättemånga människor, även lärare & elever, som går runt i Seahawks-tröjan!

Det var allt för tillfället, ha det bra!

 

 

Kommentera

