23 september; fotbollsmatch & gg

2014-09-23 14.40.46Toa-selfie på skolan, haha. I nya kläder från American Eagle Outfitters! 

Hände inte något superexalterande i skolan idag. Fick dock gå ut och fota för första gången i photography-klassen & läsa upp en text på drama-klassen i 30 sekunder.
Något jag dock reagerade på idag var att vi i spanskan fick hem en lapp som en förälder var tvungen på att skriva under för att vi skulle få se en film som läraren ville visa. Haha skulle aldrig hända i Sverige. Och det ska tydligen inte ens vara mycket våld i filmen?

Efter skolan hade vi fotbollsmatch. Det gick sådär.. Eller ja, vi förlorade med 5-0, vilket ju suger. Men jag fick sååå många skott heela matchen lång, herregud, den andra målvakten hade verkligen ingenting att göra… Så räddade åtminstone mycket mer än jag släppte in, men ja.. Ändå fem mål för många. Något som åtminstone är bra är att jag börjar lära känna två tjejer som är jättetrevliga i laget!

Och än en gång, va snyyygg man känner sig här! Hahahaha! Folk ger så himla många fler komplimanger, helt plötsligt när man går i korridoren kan en helt främmande människa slänga ur sig ”åh jag älskar din tröja!”. Bara idag var det 5 personer som sa att jag hade jättefina ögon!! Blir såå glad :D

Sitter posters överallt i skolan nu. Man kan visst rösta för ”class president” nu så det är massa reklam för det vart man än tittar.2014-09-23 15.18.48 2014-09-23 15.22.10 2014-09-23 15.22.17Selfie med Aijah & Brianna, de två tjejerna jag skrev om! :) 2014-09-23 16.03.43

Idag har det verkligen varit riktigt Washington-väder. För första gången sen jag kom här har det regnat hela dagen (även under matchen). Ända sen jag kom så har det varit supervarmt och fint, men tyvärr verkar det vända nu.

Just nu ligger jag, Shanna (vmamma) & Julie i soffan och kollar på Gossip Girl. Tyvärr är det sista kvällen som Julie bor här, vilket är supertråkigt :( Älskar att bo med henne och det är så roligt att kunna ta kläder från henne, haha! Dessutom har hon verkligen räddat mig när det gäller matten, ååhh är så glad för det! Äntligen fattar jag och hänger med!

Bästa syster <32014-09-20 18.53.09 2014-09-21 00.03.10 2014-09-21 15.35.22

 

Kommentera

