Advisory & frieri

Idag var skoldagen lite annorlunda, då vi skulle ha något som kallas ”advisory”. Så lektionerna var kortare så att vi kunde ha det i 25 minuter men ändå sluta vid 14.00. Vad poängen med advisory är & hur ofta vi ska ha det har jag inte riktigt fattat.. Man fick gå till ett klassrum där det var andra elever och en lärare. Jag blev presenterad inför dessa människor (ehe) och alla blev jätteimponerade när jag sa att jag förstår 5 språk, hahaha. (svenska, engelska, spanska, norska och danska) Fick fylla i lite papper och det var typ det? Vette tusan vad vi ska ha det för lol

2014-09-23 15.22.33 2014-09-23 15.22.47

På spanskan hade vi ett prov, vilket jag inte visste att vi skulle ha så jag hade inte pluggat något så får väl se hur det gick..
På draman friade jag till en kille, hahaha! Vi körde ”freeze tag”, då man två och två ska agera ut  en liten historia och sen kan vem som helst ropa ”freeze” och så ska man byta ut en av personerna och fortsätta i samma rörelse som de stannade i men med en ny historia. Så jag ropade freeze när killen hade armen rakt ut & gick ned på knä & sa ”I know we only known each other for 2 weeks, but I wanna spend the rest of my life with you”, haha. Är såå glad att han spelade med, hade blivit riktigt awkward annars hahahaha.

Sen efter draman var det lunch, men istället för att äta min (gud jag börjar tappa de svenska orden..) vanliga turkeymacka (?) så fick jag och Julie följa med en tjej från drama och hennes kompis som hade körkort till TacoBell och köpte mat där! :D De var riktigt schysta och roliga! :)

2014-09-24 18.54.34

Fotbollsträningen var bland det tråkigaste någonsin idag.. Vi körde skjutövningar och 9/10 skott gick utanför målet så jag som målvakt hade det inte så utmanande… En tjej fick t.o.m beröm för att hon sköt i rätt riktning (men missade målet stoort)? Och några tjejer passar inte ens bollen med insidan av foten vilket ju är det första man lär sig i fotboll?? Så ja.

När jag kom hem så var Julie & Emma redan här och bara några minuter senare kom Julies värdmamma och hämtade upp henne, så nu bor inte här längre :( Saknar henne redan massor… Vem ska jag nu skratta med stup i kvart & krypa upp i sängen hos på morgonen?

Imorgon har jag ett mattetest och måste leta upp en text till drama-lektionen så that’s all for today. Håller förresten på med en liten utvärdering av livet här som lär komma upp om några dagar, ska redigera bilder från New York & Texas, göra ett inlägg om skillnader och håller även på med en New York-video! Så en del inlägg är på väg!

 

En reaktion på ”Advisory & frieri

Kommentera

