Kulturskillnader & footballgame

Lokal tid: 18.25

Hejsan! Har varit en rätt bra fredag idag! På lunchen följde jag och Julie med McClain (min homecoming-date) och Jacob och köpte pizza, båda två är riktigt lättsamma och schysta! Vi pratade lite om skillnader mellan USA och Sverige/Norge, båda två blev väldigt förvånade när vi sa att killar inte håller upp dörren för tjejer i Sve/Nor. Här gick båda automatiskt till dörren både in till pizzerian och när vi kom tillbaka till skolan! Hahaha men vi klagade absolut inte! ;)

Efter skolan pratade jag med min counsellor (tappar svenska ord & har inte tid att googla, hehe sorry) då min matte går sådär. Men ska få hjälp vilket är skönt! Sen var det träning som alltid, men idag fick jag träna med Varsity då alla utom 5 personer (!) sket i att komma och dessa 5 ville öva på att skjuta och behövde en målvakt, så det var roligt!

Speciellt för idag var att det var jäättemånga i skolan som hade rosa kläder! Idag var en dag för att öka medvetenheten (is that a word?) för bröstcancer och jag blev förvånad över hur många det var som hade rosa! Speciellt hur många killar som också hade det. Såg t.o.m en tjej som gick runt med en rosa groda på huvudet hahaha?

Igår spelade vi match i Tacoma, precis bredvid den här galna byggnaden, som faktiskt är ett high school!! Hur sjukt? Ser ut som Hogwarts! Folk tog t.o.m selfies med den haha! En film som heter ”10 things I hate about you” hade tydligen blivit inspelad där!2014-10-02 15.57.58 2014-10-03 03.45.05
Efter matchen åkte jag och Aijah hem med Brianna och hennes föräldrar, och vi stannade vid en Kina-buffé på vägen hem vilket de snällt nog bjöd på! Brianna och hennes föräldrar är faktiskt min blivande värdfamilj så det var roligt att lära känna dem lite mer innan jag flyttar in!

Nu måste jag dock verkligen skynda, ska åka om 10 min! Det är ju nämligen fredagskväll vilket som vanligt innebär football game! Vill ni se ”live”-videos och bilder från det så kan ni följa mig på snapchat; ida_bjornfot!

Imorgon ska btw jag, Julie, Emma, Nora och min värdmamma åka och shoppa klänningar för homecoming! Är sååå taggad, hihi, känns som en så typisk amerikansk sak!

Ciaaao!

 

2 reaktioner på ”Kulturskillnader & footballgame

Kommentera

