Nya värdfamiljen + frågor

Hej!
Flyttade in till värdfamiljen i förrgår runt 19 på kvällen, efter att jag haft fotbollsträning! Min förra värdmamma tog med mig till sushi och åt middag där innan vi begav oss till den nya familjen.
Här bor jag alltså med en mamma, pappa (som är i militären!), syster på 15 år, bror 12 år, 3 hundar och även barnens morfar! Det finns en äldre syster också, men hon bor inte hemma så henne har jag inte träffat än! Så det är en stor familj, vilket är roligt!

Brianna och jag 2014-10-09 03.02.42

Tänkte ta och svara på några frågor:

– Hej, jag ska åka iväg som utbytesstudent och undrar hur du kom i kontakt med din skolas fotbollslag? Var dom i laget mycket bra? Jag undrar också om det var svårt att få kompisar, ville folk veta mycket om dig? Tacksam för svar och tack för en jätte fin och bra blogg!!

Svar: Åh va roligt, du kommer inte att ångra dig! Och tack för komplimangerna, jätteroligt att höra!

Jag kom inte direkt i kontakt med laget innan, min förra värdpappa mejlade coachen/skolan innan jag kom för att ta reda på när det var tryouts för laget, så jag gick helt enkelt bara dit första dagen! Det finns oftast 2 eller 3 lag per skola; Varsity, Junior Varsity och C-team. Varsity är de bästa och de är rätt bra! JV på min skola… är sådär.. Men allt beror helt klart på vilken skola man hamnar på!

Håller fortfarande på att klura på det där med kompisar, vilka som är snälla på riktigt eller bara snälla för att jag är utbytesstudent. På min skola är vi utbytesstudenter nämligen rätt ”kända”, folk hälsar och vet vem jag är utan att jag har träffat dem förut, hahaha! Men har lärt känna några riktigt schysta människor, som dessutom har rätt bra koll på vilka på skolan som är bra människor och inte!

DSC01815Aijah, Brianna & jag (10 + 12 = 22)

– Hejhej, får jag fråga varför du ska byta värdfamilj?

Svar: Tänker i respekt av familjen och hela situationen inte gå in på det så mycket. Men just nu var helt enkelt inte rätt tid för dem att ha en utbytesstudent. Mer än så tänker jag tyvärr inte skriva ut på internet.

Kommentera

