MY FIRST CHOIR CONCERT

Igår (söndag) var jag i kyrkan med min nya värdfamilj för första gången! Min förra värdfamilj var mormoner medan den nya familjen är kristen, så det var intressant att se skillnaden. Efter det åkte vi och åt sushi, mmmm, såå gott! Lärde familjen några svenska ord, haha!
På kvällen åkte jag och Nora till bion (som har SEXTON biosalar!?) och såg skräckfilmen AnnaBelle! När vi kom dit visade det sig att min homecoming-date McClain jobbade där just då men hans skift tog precis slut så han kom och såg filmen med oss! :) Hahah var såå rädd ibland, hatar dockor!

2014-10-12 12.29.22 2014-10-12 12.36.36

Just nu är klockan 21.47 (den 13 oktober, inte 14de) och jag blev nyss klar med matten. Har inte hänt något speciellt idag, på US history började vi med Civil War och jag kände mig så korkad när läraren sa ”write down everything you know about it”, hahaha visste absolut ingenting. Som tur är så är det tre utbytesstudenter till i den klassen (Julie bla <3) som inte heller hade någon aning, haha!
På drama-lektionerna håller vi på att lära oss pantomim (att mima, låtsas känna en vägg osv) vilket faktiskt är ganska intressant. Drama är i alla fall min favoritklass!

Imorgon kommer bli väldigt intressant! Ska nämligen bara ha de två lektioner på hela dagen (yeees!). Jag har ju kör som ett ämne, och på onsdag ska vi ha våran första konsert!! Ska bli spännande, har aldrig varit med i en kör förut (no shit, tondöv ”sångerska”) så jag är taaggad! Så imorgon (tisdag) ska vi åka över till teatern och öva där och då det är så många körer så kommer vi missa resten av skoldagen! :D

Min vackra svenska flagga där mina underbara vänner och släktingar skrev massa gulliga hälsningar innan jag åkte är nu upphängd i mitt nya rumDSC01860
När jag kommer tillbaka till skolan vid skoldagens slut så blir det i princip bara att byta buss och åka till South Kitsap. Det är en stadium (någonstans, vet inte var, haha) där vi ska spela fotbollsmatch. Är inte alls taggad på det, haha, but oh well, säsongen är (som tur var) snart över så!

 

Kommentera

