Fredag och lördag

Hejsan! Tänkte uppdatera lite fort, är hemma hos Emma just nu men hon duschar för tillfället! :)

Igår på lunchen på skolan tog McClain och Jacob med mig, Emma och Julie till Starbucks. Måste säga att jag helt klart föredrar Starbucks framför svensk skollunch, haha ;) Även om jag annars saknar den då det är rätt tråkigt att äta smörgås varje dag till lunch.
Efter skolan följde jag och Nora med Julie hem och gjorde smoothies och hängde där ett tag innan min värdpappa hämtade upp mig! Sen åkte vi (jag, värdmamman, min värdsyster Brianna och vår kompis Aijah) tillbaka till en supercool skola där vi var för några veckor sen! Vår skolans footballslag hade nämligen match där så vi var där och kollade! Det regnade tyvärr men Emma och några av hennes kompisar kom senare också så vi hade riktigt roligt!

2014-10-18 06.38.57 2014-10-18 01.48.57 2014-10-17 15.55.22 2014-10-17 22.58.07 2014-10-17 11.31.22

Aijah sov över hos oss i natt så vid 11 åkte vi och hämtade upp Emma och åkte till ett ställe och letade efter homecomingklänningar till dem! Emma och Brianna hittade jättefina! Jag köpte ju min för typ 2 veckor sen och homecoming är om exakt en vecka så jag är jättetaggad! Tror gänget som jag ska gå med kommer ha jätteroligt! Flera av de som var på Julie och Noras födelsedagskalas kommer vara där!

DSC01965 DSC01954

Vet inte riktigt när, men rätt snart så kommer jag, Julie, Nora och Emma bege oss hem mot Alex, en utbytesstudent på vår skola som kommer från Ecuador! Kommer vara andra utbytisar där också som jag inte har träffat så det kommer nog blir roligt, de flest utbytesstudenter är ju rätt awsome! Sen ska vi nog gå på bio också! :)

Imorgon ska jag skypea med min familj för första gången! Har faktiskt bara skypat med Sverige en gång och det var med 4 kompisar så det ska bli roligt! Har alltså inte hört mina föräldrars röster på 60 dagar (herregud har jag redan varit i USA i 60 dagar?!?!) men jag har faktiskt inte haft nått problem med det. Det har inte blivit av helt enkelt. Vi pratar rätt ofta på facebook istället. :)

Kommentera

