HOMECOMING

Tänkte äntligen (nästan två veckor senare) skriva om homecoming!

Jag gick alltså till homecoming med min date McClain (här är inlägget precis efter han hade frågat ut mig), och vi gick tillsammans med en grupp av vänner! Först tog vi bilder och åt middag innan vi begav oss mot skolan och dansen! Totalt var vi 12 personer; Jag & McClain, Julie & Bryan, Brianna & Michael, Emma & Keko, Stephanie & Matt, Nora, och Austin. Så en blandning med utbytesstudenter och amerikanare!
Kvällen började med att Nora och Stephanie kom hem till mig och så gjorde vi oss i ordning här.
Runt 18 kom alla andra hit, vi tog massa bilder och sen åkte vi till en Teriyaki-restaurang! Teriyaki är jättepopulärt här borta, finns ööverallt, och det är egentligen bara ett annat namn för asiatisk mat (tror jag??). Eftersom det är Washington vi bor i så regnade det såklart, men alla killar var riktigt gentlemän och eskorterade oss tjejer till och från bilen under paraplyn!

Själva dansen var rätt intressant, först kändes det lite som mellanstadiedisco, men vi var ett så himla roligt gäng så det blev bara roligare och roligare ju mer tiden gick! Och jag dansade faktiskt mer än jag trodde, haha! Mycket grinding och twerking på dansgolvet, mitt gäng körde bl.a. twerktåg haha! Det var riktigt roligt att se alla uppklädda också!

Dansen slutade 23.30 och då åkte jag, McClain, Nora och Raul (såå rolig kille!) till McDonalds, planen var att träffa de andra där men det var bara Drive-in som var öppet lol. Hade curfew på 00.30 så var hemma runt 00.15 :)

Helt klart en grymt rolig amerikansk upplevelse!!

042Jag, McClain, Julie, Bryan, Stephanie, Matt, Nora, Brianna, Michael, Emma, Keko
038redi 021 030 046Matt, McClain, Bryan, Michael och Keko DSC02186DSC02188
DSC02189 DSC021832014-10-26 06.59.252014-10-26 08.14.17Nora, jag, Raul och Julie

 

 

Kommentera

