Inget klår svenskar

I torsdagskväll hade jag så himla roligt! Alla utbytesstudenter i området var inbjudna till att få gratis glass på en skola i närheten, och för första gången på 75 dagar så träffade jag svenskar!! Hahah har inte träffat någon sen lägret i New York så jag blev såå taggad när jag hörde att det skulle vara andra svenskar där! Tre stycken tjejer från Stockholm, och det sjuka var att jag och en av dem hade en gemensam kompis i Sverige!? Hur liten är inte världen? Men det var i alla fall riktigt roligt att prata snabb svenska och träffa lite landsmän lol. Min värdmamma sa att jag såg jättelycklig ut och att min mun gick som en kulspruta hela kvällen haha! Louise, en av svenskarna, berättade om de sjuka sätt som folk bjöd ut varandra inför homecoming på hennes skola, tex en kille som hette Boat hade tagit med sig sin BÅT (ja en riktig, som man åker på i vattnet!!!) till skolan och sagt något om att tjejen skulle få hans båt att flyta om hon gick med honom!!10807159_815225191852349_1872926360_nJulie, Emma och jag med våra flaggor
DSC02279Bästa flagganDSC02281Timberline represent! Vi sa våra namn, satte en flagga på respektive land och sa hur man sa ”hi” på ens språk. Jag sa ”goddagens” lol
DSC02296 DSC02297Norge, Italien, Finland och Italien diskuterar något viktigtDSC02301 Norska Teodor och Emmis från Danmark
DSC02306SVENSKAR! Karin, jag, Ingrid och Louise!

 

Kommentera

