Lite bilder från helgen

Har tagit ovanligt lite bilder i helgen men alla hemma i Sverige tjatar om uppdateringar så tänkte skriva ett inlägg ändå!

Fredags: På lunchen åkte jag, Emma och Julie med Jacob till pizzerian han jobbar på och där köpte han en pizza till oss som vi tog med till skolan! :)2014-11-07 19.59.07
Följde sen med Julie hem efter skolan, lockade mitt hår och ”hjälpte” henne att städa hennes rum och baka en norsk kaka som var nästan exakt samma som kladdkaka. Hahah hennes värdmamma (och alla andra) tycker att jag ser rysk ut (??) så det har blivit ett internskämt så när hennes vmamma kom hem skrek jag ”Heeey, Russia is here!”.
Sen skjutsade hennes vbror mig hem och Julie åkte till en skola i närheten för att uppträda med sitt danslag på en basketbollmatch.
Var ensam hemma på kvällen (förutom farfarn) så Nora och Julie kom och sov över! Vi bakade kladdkaka, sjöng knäppa norska låtar och ”kollade” på film. Nora & jag somnade i soffan och Julie på golvet haha och först vid 02.45 vaknade jag och vi förflyttade oss in till mitt rum. Min syster Brianna och jag delar ju rum men vår bror var borta över helgen så hon sov där och Nora tog min säng och Julie och jag sov i Briannas säng :)

2014-11-07 17.07.16 2014-11-08 00.00.35 DSC02311 DSC02314 DSC02315

På lördagen vaknade vi runt 10-tiden och degade bara tills Noras vmamma hämtade oss. Vi släppte av Julie hemma hos henne och sen åkte vi och spelade lazertag med Noras organisation! Förutom oss (Sverige, Norge) så var det två tyskar och två spanjorer. (och spanjorerna fattade min spanska, yeey haha). Första matchen hamnade jag på 8de plats av 10, men den andra matchen spelade vi med massa barn och då lyckades jag hamna på 7 av 23! ;)

Efter det tog Noras vmamma oss till Capital Mall där vi shoppade i 3 timmar. Jag hade knappt någon energi och var inte på shoppinghumör, men Nora sprang runt och hittade massor! Men jag köpte faktiskt en jacka! :)

2014-11-08 15.31.03 2014-11-08 15.31.13 2014-11-08 17.08.28Mitt i mall’et hade de satt upp det här jultemat och man kunde bli fotograferad gratis där, så självklart gjorde vi det! ;)
10748869_837748762942558_1113762271_n2014-11-08 23.06.02 2014-11-09 00.24.49

 

Idag har varit en väldigt lugn dag. Sov till 10.30 och vid 12 började jag jobba lite på matteuppgifter. Bästa med dagen är att jag såg att jag har fått B i betyg i matte!! SÅN LÄTTNAD. Började skolåret med att läsa Algebra 2 men fattade ingenting och fick F på ett prov så fick det i betyg. Var så sjukt stressande och för cirka 2-3 veckor sen bytte jag äntligen till Gemotry, vilket är lättare, men eftersom jag kom in så sent så låg jag efter massor så jobbade massor med det nästan varje dag efter skolan. Och nu äntligen har jag fått upp det!! Min organisation har som regel att man måste ha C i alla ämnen, annars kan man bli hemskickad så har varit sjukt stressande att veta att jag kan bli hemskickad…

Utöver det har jag mest chillat. Min värdbror och vpappa kom hem idag efter att ha varit borta hela helgen vilket var skönt, känns bra att ha hela familjen hemma! Känner mig verkligen som en familjemedlem och älskar min värdfamilj!
Tog en kort promenad på eftermiddagen (Washington är verkligen vackert) och sen satt jag och Brianna ute och läste varsin bok på altanen. Just nu kollar vi på The Walking Dead och Bri’s homecomingdate Michael kom precis.

2014-11-09 16.16.46 2014-11-09 16.27.28Huset där jag bor! :)
2014-11-09 16.34.46

 

 

 

Kommentera

