Vanlig fredag | Mot Seattle!

Idag är jag på så bra humör! Ska nämligen åka till Seattle för första gången! Ska bli såå roligt att se, alla som jag har pratat med (svenskar som amerikanare) älskar Seattle, och det ska bli gött med lite storstadskänsla igen!

Så tänker såklart blogga om det (antagligen imorgon), men tills dess tänkte jag lägga in lite bilder från igår. En fredag i Washington:
På spanskan har vi i grupper skrivit mini-pjäser. Jag var ett bi och det här var min utklädnad, haha. 
2014-11-14 08.36.13Lunchbild (med Nora!)
2014-11-14 11.36.49Varje dag har vi ju sex lektioner (samma varje dag), men en teatergrupp på skolan har satt upp en föreställning och man kunde välja att köpa biljetter till den igår, och den utspelades sig under 5th and 6th period så det var gött att bara ha 4 lektioner! Dessutom kände vi flera i showen och den var rolig och bra!2014-11-14 12.08.18Nora, Emma och min värdsyster Brianna2014-11-14 12.08.36 Julie & jag2014-11-14 12.10.09
Efter föreställningen så väntade jag och Nora i skolan på Emma och Julie då de gjorde omprov. Hängde med Leah, Austin & Matt så det gick rätt fort ändå.
Sen gick vi fyra (E, J, N & jag) hem till Nora och var där i några minuter innan Jacob kom och hämtade upp oss. Han tog oss till Cutters Point, vilket är ett lokalt cafe/kaffeställe (som Starbucks), där beställde vi dricka och tog med den in till en mexikanske restaurang bredvid. Ringde dit McClain och han tog med sig tre vänner – Raul (älska!), Emma och Janaya. Kände igen Emma från skolan men hade aldrig pratat med henne men hon verkar riktigt härlig!

Jacob and Emma2014-11-14 16.35.29 wpid-20141114_163515.jpgNora, Emma & McClainwpid-20141114_160952.jpgJulie, Raul och Janaya2014-11-14 16.09.58

Sen körde Jacob oss tillbaka till Noras hus eftersom de skulle spela sin föreställning på kvällen igen. Där dansade vi, tog kort och var bara allmänt galna hahaha. Har verkligen inga bloggvänliga bilder, varken från det eller senare vid 21 när Jacob hämtade oss och vi åkte till hans hus istället. Hade såå roligt, världens skönaste sällskap haha! Sjöng norska och danskar låtar och lärde Jacob och hans bror Adam att säga saker på våra språk, hahaha. Träffade Jacobs föräldrar också som verkade jätteschysta och coola också. Hängde där tills vi var tvungna att åka hem runt 23.30. (Känns btw så konstigt att skriva 23.30 för jag är så van vid 11.30 osv nu)

 

Kommentera

