Tips på hur man vinner stipendium

De vanligast frågorna jag får här på bloggen och i min mail är om hur jag vann Explorius-tävlingen så att jag kunde åka hit till USA. Tänkte därför ta upp en som jag fick i ett mail för drygt en vecka sen, så att fler som kanske undrar kan se:

Fråga: ”Hur långt skrev du ungefär på varje fråga, kortfattat eller motiverade du mycket? Ungefär vad skrev du?”

Haha jag har som ni kanske märkt i mina inlägg inte direkt bra på att skriva kortfattat. Så med andra ord så skrev jag rätt mycket. Men de behöver inte vara milslånga heller, tror mina var två sidor med strl.12. Jag försökte verkligen att visa att det här verkligen var min största dröm och att det skulle vara en oförklarligt stor grej att få möjligheten att uppleva en annan kultur på ett sånt här sätt. Skrev om hur jag läst miljontals bloggar, artiklar, youtube-videos och försökte helt enkelt skriva så klokt och bra som möjligt. Vilket äventyr det skulle vara, och hur mycket jag skulle växa som person av att ensam ge mig av. VISA PASSION. Haha. Men vill ni verkligen åka, ge det en chans!! Tänk INTE  ”jag kommer aldrig vinna” !!! Det var mindre än 0.5 % chans att jag skulle vinna MEN jag gjorde det. Så gör ert bästa och lycka till! Ni har till 28 februari på er. :)

Tre bilder från när jag lämnade mitt vanliga liv hemma i Sverige. Va ung och oerfaren jag såg ut :’) (haha låter kanske töntigt, men när jag nu ser bilder så känns det som att jag såg yngre ut i början av mitt utbytesår)PicMonkey Collage

Kommentera

