Händelserik december helg

Herregud vad den här veckan har varit stressfull. Usch.
Veckan började faktiskt ovanligt varmt, vilket senare ledde till en mindre storm och att vi i torsdagskväll förlorade strömmen och inte fick tillbaka den tills igår, lördag. Torsdagskvällen spenderade jag förresten lite spontant med att köra lazer tag, min lillebror när nämligen med i scouterna så hans scouttrupp hade en lazer tag-kväll.

2014-12-12 03.05.10 2014-12-12 05.01.08

I fredags var alla lektioner lite kortare, då vi avslutade dagen med en peppassembly! Inte den roligaste dock, men Julie dansade, och hon var såklart lika grym som alltid.
Efter skolan följde jag och Nora med hem till Emma och hjälpte henne att baka danska bullar! Kl.18 hade vi nämligen ett Christmas party med vår organisation, så det var fikat Emma tog med. Gick till Safeway också då man var tvungen att ta med en present, och fick bokstavligt talat springa hem för det var så bråttom med bullarna, haha.
Min värdfamilj kunde dock inte gå på partyt, då min värdsyster hade hög feber och stannade hemma från skolan så min värdmamma tog hand om henne, och min värdpappa jobbade sent hela veckan, så jag följde med i Emmas familjs sällskap istället!

Partyt var riktigt trevligt, utbytesstudenterna och deras familjer hade tagit med sig mat och efterrätter som vi åt. Tog även lite julkort och slutade sen med att spela ett spel, där man kunde vinna varandras julklappar. Jag fick faktiskt Julies, vilket jag var glad för, det var en mugg fylld med supergott godis, haha. Bl.a Reeses peanut butter cups, bästa någonsiiin!

10419546_10152445350232793_3512725877636305131_n 10470824_10152445350927793_3111854797725458388_nBilder tagna av Emmas värdmamma Trish.

Sen lämnade jag, Nora, Emma och hennes vföräldrar och Julie och hennes syster partyt lite tidigare för att åka till Olympia, då vår kompis Jacob anordnade en stand up comedian show! Han är själv en komiker så det var han och tre till som uppträdde! Såg två av dem tillsammans med Jacob för typ två veckor sen men de var lika roliga nu! Killen som var huvudpersonen var såå rolig, hahahaha, vi höll alla på att dö av skratt hela tiden! Sjukt kul kväll! Dessutom var showen ett tillfälle för att samla in pengar till barncancer och Seattles barnsjukhus!

988445_10152445351172793_3518120587867616495_nEmma, Julie och jag tillsammans med huvud-komikern (kan man säga det?). Såå rolig, herregud. Andrew Rivers hette han!
2014-12-12 20.02.11 2014-12-13 04.04.44Hemskt rolig photo bomb.
2014-12-13 04.14.57Jacob performing!

Efter showen följde jag och Julie med Emma hem och hade en sleepover där! Nora kunde dock tyvärr inte :/ Hade riktigt mysigt dock, älskar att hänga hemma hos Emma!

Tog sovmorgon på lördagen och åt sedan muffins till frukost. #healthyamericanlife.
Vid 12 bestämde jag och Julie oss för att gå hem till henne. Det tog oss 1 h och 8 min och alla amerikanare tyckte vi var galna. Men det var riktigt skönt att promenera igen och Julie gick i bara tjocktröja utan att frysa! I deceeember. Crazy!
Sjukt förresten hur bra vi kommer överens, pratade om tusen olika saker hela vägen, och många gånger råkar vi säga exakt samma sak samtidigt! Och vi har samma smak i så många saker. Ååh min älskade norsk. 2014-12-13 14.45.32 2014-12-13 14.45.36

När vi väl kom till hennes hus så gjorde vi oss bara i ordning innan hennes värdsyster Rebecca körde oss till ett mall så att vi kunde ”julklappsshoppa”. Hahaha slutade såklart med att vi mest köpte saker till oss själva… Och fick frågan ”Where are you from?” från flera olika kassörskor i affärerna.. Vi verkar visst aldrig bli av med den underbara accenten när vi pratar engelska..
Blev hursomhelst upphämtade runt 19 och på vägen tillbaka fick jag ett sms från min värdmamma som sa att min värdsyster har fått pneumonia och min värdpappa upper respiratory infection! :( Min värdmamma och syster hade spenderat hela dagen på sjukhuset.. Så då bestämde vi att det nog var bäst om jag sov över hemma hos Julie, så det blev andra övernattningen den här helgen!

DSC02955 DSC02957 DSC02963

Vi var alldeles för trötta för att göra något när vi kom hem så vi kollade bara på The Carries diaries med hennes systrar hela kvällen. Somnade till slut i sofforna, och jag sov hela natten med världens gosigaste lilla hund bredvid mig!2014-12-14 04.08.032014-12-14 20.04.00

Idag (söndag) kollade vi lite mer Carries diaries, städade hennes rum och jag vinkade lite till hennes norska föräldrar när hon skypade med dem, haha. Blev hemskjutsad runt 13 och nu ska jag snart börja ta tag i mina läxor.. Har tyvärr alldeles för mycket läxor i US history den här helgen..

På tisdag har jag förresten min andra kör-konsert! Och ett pyttetlitet uppträdande som en alv i en sketch som några människor i drama-klassen sätter upp på samma konsert! ;)

Ha en fortsatt fin december! Och njuuut av lussebullar och julmust, för oj vad jag saknar det.

Kommentera

