En dag i Seattle

Den här dagen (26/12) började med att vi lite försenat hoppade in i bilen och åkte och köpte oss lite god dryck.DSC03149 Vi kom fram nöjda och belåtna, trots att parkeringsbiljetten trillade ned i en brunn. Tur att min amerikanska pappa är stålmannen. På bilden posar förövrigt min syster Brianna & hennes pojkvän Michael.DSC03157 Vi vandrade förbi the Space NeedleDSC03161 Och in i den här byggnaden! EMP-museumet.DSC03168Horror-movie avdelningen var helt klart min favorit. Väldigt fängslande och intressant må jag lova. DSC03171 DSC03172 DSC03176Var man intresserad av gitarrer av olika slag så gick man inte därifrån besviken. Lärde mig en himla massa om Kurt Cobain, en av traktens stoltheter.DSC03203Efter några timmar kände vi oss klarade och hoppade då på det här lilla tåget (?). Det har bara en linje och en hållplats.DSC03226Vandrade sedan runt lite i den julmysiga storstaden.DSC03243DSC03250DSC03264Innan vi till slut hamnade inne på ett akvarium. Väldigt mycket fisk men väldigt få bilder därifrån. Favoriten var helt klart de bedårande uttrarna!DSC03298DSC03313Till slut var klockan rätt mycket och jag hade i princip inte ätit något under hela dagen så jag dog nästan. Väldigt mycket folk på de restaurangerna vi ville till också såklart, men till slut hamnade vi på en irländsk som hade galet god mat. Deras cheese cake was to die for.DSC03329DSC03338

Efter det hoppade vi in i bilen och begav oss hemåt. Älskar att min värdfamilj tar med oss barn på små utflykter så ofta, tycker det är jättekul!

Imorgon (27) ska vi åka upp till Mount Rainier! Ett berg som man ser lite då och då, beroende på väder. Ser väldigt fint ut men har inte varit där tidigare så det ska bli väldigt roligt!

Klart slut.

Kommentera

