Jullovet 2014/15

Publicerat lokal tid 19.40 den 4de januari.

Tänkte sammanfatta dagarna på jullovet lite :) Har tyvärr inte många bilder då jag innan jullovet förstörde min mobil och var tvungen att köpa en mobil på Fred Meyers för $54 med en kass kamera..

Lördag 27/12:
Planen var att gå upp till Mt. Rainier men det regnade och var dåligt väder så det blev tyvärr inställt. Så chillade mest den dagen

Söndag 28/12:
Gick inte till kyrkan den söndagen, men senare åkte vi till en annan kyrka och hjälpa till att ge mat till hemlösa. Vi hjälpte till med att sätta upp bord, duka, förbereda mat och efterrätt, servera maten, städa upp osv. Tog totalt 5 och en halv timme. Intressant var att tre killar flirtade med mig och en frågade såklart om jag var från Ryssland (eller Ukraina) :))))
När vi var klara blev jag avsläppt hos Emma där jag träffade lite familj som var där över julen och bytte julklappar med henne! :) Var riktig mysig kväll.
Presenter jag fick av henneDSC03351

Måndag 29/12
Promenerade hem till Nora och bytte julklappar med henne och efter en dryg timme blev vi upphämtade av Emma och Trish och åkte hem till dem. :) Gjorde inget speciellt, busade mest med hennes värdbröder på 4 år, Jacob och Ethan! :)
Presenter jag fick av Nora:
DSC03350 2014-12-29 14.05.59

Tisdagen den 30de december träffade jag Julie för första gången på 10 dagar! Var såå glad, hade saknat henne massor. Vi åkte till mall’et, vilket var väldigt bra då jag hittade två par jeans på American Eagle Outfitters som passade jättebra och är jättesnygga! Och båda kostade under $30!
På Forever21 köpte jag även en supermysig och fin cardigan, och en megabra handväska! (lovar att det var nödvändigt mamma!)
När vi var klara där åkte vi hem till Julie och det slutade med att jag sov över där. Kollade på The Carries Diaries och spelade spel med hennes underbart mysiga värdföräldrar innan vi somnade på soffan!

received_10202308204346605received_10202308204066598

"We've always been pretty" 😂😂 @romslo

A post shared by Ida Björnfot (@ida_bjornfot) on

Onsdagen 31/12:
Årets sista dag vaknade jag alltså hemma hos Julie, och vid 11-tiden fick vi skjuts av hennes värdbror Nelson hem till mig. Där packade jag lite innan vi promenerade till en nagelsalong där vi mötte upp Emma och Nora! Julies julklapp till mig och Nora var nämligen att fixa nya naglar! :D Så det gjorde vi allihopa, och Julie och Emma vaxade även ögonbrynen. Sen hämtade Emmas vpappa och bröder upp oss och vi fixade oss hemma hos henne inför nyårsfirande!DSC03355 DSC03360 DSC03376Vi var bara hemma hos Nora så alla tyckte vi var konstiga som hade klänningar på oss, men är det nyår så är det! Haha. Så nyår firades hos Nora, och hennes värdsyster Morgan hade några kompisar över som vi spelade spel med. Lite segt i början men blev roligt när vi började spela ”Bullshit”. Och så badade vi i deras hot tub runt 02. Amerikanare verkar faktiskt inte fira nyår så mycket.. Såg inte en enda fyrverkeri. Inte det bästa nyårsfirande men det var rätt roligt ändå.

DSC03390 DSC03395 DSC03401 DSC0340310846468_869322236451877_2269076021214138885_n

Torsdag 1/1/15:
Sov typ 3 timmar innan jag vaknade på det nya årets första morgon, haha. Fick skjuts hem av Noras värdpappa och vid 12 åkte jag och min värdfamilj + värdsysters pojkvän Michael till en strand, där det var polar bear plunge! Vi hoppade alltså i vatten där det var 5.5 grader i… Var så fruktansvärt bara att vänta i t-shirt och shorts, och den chocken när jag träffade vattnet.. Tappade andan helt. Hade som tur var träffat Alyssa där och vi höll händer och hoppade i tillsammans! Men gud va kallt det var!
När vi kommit hem och duschat så åkte hela värdfamiljen och mormor och morfar till en jättemysig restaurang i Olympia där vi åt mat! Supergott. Har tyvärr inga bilder från det.
DSC03410 DSC03418 DSC03428 DSC0343310904100_790013837712415_1675107112_n

Fredag 2/1:
Den här dagen var jag rätt ledsen utan någon speciell anledning. Men kom mig ut på en promenad och en springtur! Vilket var riktigt gött, ska börja leva nyttigare nu för det är verkligen såå enkelt och billigt att vara onyttig här i USA och det börjar synas på kroppen kan jag lova…2015-01-02 12.30.40
DSC03436

Lördag 3/1:
Igår så började jag också dagen med en kort springtur följt av några mag- och benövningar! Runt 12 hämtade Emma, Nora, Trish och tvillingarna upp mig och vi åkte till militärbasen och en affär som heter commisary. Det är en mataffär, men skillnaden är att det finns mer utländsk mat då militärfamiljer flyttar runt så mycket. Finns en väldigt stor militärbas i Tyskland så vi hittade mest tysk (och koreansk) mat tyvär… Men köpte på mig en del ändå, mest nyttig mat! :) Sen åkte vi hem till Emma och busade med tvillingarna, spelade Trivia Crack mot varandra och såg en kärleksfilm. Och åt stark middag, den familjen äälskar verkligen att lura i mig stark mat då de vet hur klen jag är, hahaha!
DSC03457 DSC03458 DSC03461 DSC03462 DSC03466 DSC03474

Söndag 5/1:
Idag är sista dagen på lovet, vilket är både skönt och tråkigt. Orkar inte ens tänka på att gå upp 5.30 och ha läxor igen, men det ska bli skönt att få rutiner och veta vad man ska göra varenda dag.
Åkte i alla fall till kyrkan för första gången på länge idag, även fast jag var utanför rummet typ halva tiden då jag hostade så mycket… Har hostat sen november men ibland bara kommer det jättemycket…
Efter det åkte vi hem och sen åkte resten av familjen och shoppade och matade hemlösa men jag kände att jag behövde skriva ett CV för sommarjobb och kolla lite på skolgrejer + att jag hade huvudvärk så jag har bara varit hemma hela dagen.

Inför skolan och våra sista 6 månader här har jag, Nora, Emma och Julie bestämt att vi ska sluta umgås så mycket med varandra. Vi älskar varandra massor och är alla bästa vänner, men vi har knappt några amerikanska vänner att umgås med på fritiden så vi har bestämt att vi i skolan ska försöka gå isär och verkligen försöka bli vän med amerikanarna istället! Så jag är nervöööss, kommer kännas lite som första dagen i skolan igen. Fast då hade jag ju dem, eheh.

Kommentera

