NEW YEARS LIST

(kom ut lite senare än jag hade tänkt mig, men här har ni en nyårslista om hur 2014 va!

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Klarade ett mål som jag satt upp och kämpade extremt hårt för.
Vann ett år i USA för 90 000 kr.
Var hemma själv i 17 dagar.
Flyttade till USA helt själv och började om från ruta ett i ett helt nytt land.
Åkte till en annan kontinent än Europa.
Utökade min vänskapskrets.
Provade sushi för första gången.
Och massa fler saker.

Höll du några av dina nyårslöften?
Yes I did! Och jag är så jäkla stolt över det.

Något speciellt datum du alltid kommer minnas?
5 mars
, när jag vann det här utbytesåret. Sjukaste dagen i hela mitt liv. 31 juli var en väldigt underbar sommardag då vi firade en kompis födelsedag. 19 augusti när jag flyttade till USA såklart. 29 september, blev utfrågad till homecoming och va så jäkla glad och på kvällen blev jag utsparkad ur mitt hem. Och halloween, såå roligt. Har massa roliga minnen från det här året!

31 juli2014-07-30 23.11.41Julie och Noras 17-årsfest. Väldigt rolig dag också DSC01924redi

Är det något du saknade 2014 som du vill ha nu 2015?
Hade gärna blivit sådär mysigt kär.

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag blivit mer självsäker och trygg i min kropp. Att flytta till USA, bli mer självständig och få träffa så många nya fantastiska människor!! Helt klart. När jag lämnade Sverige hade jag ”bara” en bror, nu har jag två bröder och två systrar.

Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Jessica, Towa, Julie, Emma, Raul, Nora, Brianna, hela min värdfamilj och Trish  <3 (såå glad över att ha träffat flera stycken utöver det såklart också!)

10799453_833639323353502_685107671_n

Vad spenderade du mest pengar på?
Det här utbytesåret rent generellt. Gör av med mycket mer pengar här än i Sverige, hehe.

Vilka länder besökte du?
Spanien och USA!

(lol samma outfit, va rolig jag är)
DSC06566 DSC09104

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har haft väldigt mycket problem med nageltrång, vilket är mycket mer besvärligt än det låter.

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2014?
All about the bass, MAGIC, Shake it off, Habits (Stay high), Bang bang, Gir Gass, Animals, Cool kids, Break Free och Papaoutai

Mådde du bättre eller sämre under 2014 än vad du gjort tidigare år?
Bättre! Way bättre. Har varit ett av mina bästa år, har haft så himla jäkla roligt!! Vill aldrig skiljas från mina vänner här, samtidigt som jag inte kan vänta tills jag får skapa nya minnen med mina vänner i Swedala.

2014-09-05 20.07.29

Vad ser du mest fram emot med år 2015?
Hawaii-resa (inte helt 100 än dock), att fylla 18 (!!), prom, att fortfarande ha 6 månader kvar av mitt liv här och skapa fler minnen, att få återförenas med mina älskade i Sverige, åka på äventyr till Danmark och Norge, ta körkort och börja tvåan med en ny klass och lära känna fler människor! Och träffa min bror igen!! Har inte träffat honom sen 28 februari 2014… Är supertaggad på 2015!!

IMG_5714

Vad gjorde du på din födelsedag?
Gick i skolan och åt middag med min mor. Dagen efter blev jag kidnappad till ett café av mina finaste vänner <3

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nope. Undrar hur många år det kommer ta tills jag kommer svara ”ja” på den frågan?

Vem saknade du?
När jag bodde i Sverige så var det vänner från språkresan. Nu även min familj, släkt och vänner i Sverige <3bästaste

Vad önskar du att du gjort mindre?
Antagligen att jag hade njutit mer av att vara nära min familj och vänner i Sverige innan jag flyttade hit. Men det ska det minsann bli ändring på när jag kommer tillbaka!

Beskriv 2014 med fyra ord
Utvecklande, lärorikt, tufft och roligt!

2 reaktioner på ”NEW YEARS LIST

Kommentera

