Rätar ut några frågetecken

Det är väldigt många som har hört av sig till mig via framförallt facebook för att höra hur jag mår. Och det gör mig så himla glad och rörd hur många det är som bryr sig om lilla mig!!
Både släktingar och vänner i Sverige, utbytesstudenter i olika länder, amerikanare på min skola, värdföräldrar osv.
Alla har dock inte riktigt fått ett svar på vad som hänt, vilket beror på flera olika anledningar. En av dem är att jag verkligen inte har energi/ork eller tid på att gå över samma sak flera gånger om med olika personer. Och dessutom är hela min situation så otroligt invecklad och komplicerad att det mest skulle förvirra folk, det är för många olika personer, händelser, åsikter och motiveringar som har lett upp till den här röran. Tror helt ärligt jag är den enda personen i hela det här kaoset som har full koll på alla detaljer och händelser och jag blir nästan själv förvirrad av att tänka på det.
Dessutom vill jag i respekt av de andra personerna som är inblandade inte berätta och hålla på att slänga skit på andra. Det finns ju alltid mer än en version av historien.

Men just nu bor jag i en temporär värdfamilj. Jag har alltså flyttat ut från min gamla värdfamilj och är nu i jakt på en ny. Den temporära värdfamiljen består av en ensamstående kvinna. (Och för att förvirra allt lite extra, så är hon moster till min allra första värdmamma, där jag bodde mina första sex veckor) Min temporära värdmamma ska dock resa bort i fem dagar, så imorgon ska jag flytta in hos en tjej från min kör och hennes familj. Alltså min fjärde amerikanska familj..
När sedan dessa fem dagar har gått ska jag flytta tillbaka till min nuvarande temporära värdfamilj i väntan på en permanent värdfamilj. När detta kommer har jag absolut ingen aning om då familjer inte samlas i en hög, så jag vet alltså inte ens vart jag kommer bo om två veckor.

Men för att förtydliga så kommer jag alltså inte svara på några frågor om vad som hänt här på bloggen. Knappt någon annanstans heller. Men nu vet ni lite mer om min kaotiska situation!

Peace

En reaktion på ”Rätar ut några frågetecken

Kommentera

