Livet är allt bra!

Ååh har varit så himla glad de senaste dagarna. Har sedan en vecka en ny värdfamilj som jag bor hos som jag kommer riktigt bra överens med och som är supersnäll, rolig och omtänksam! Har dessutom 22 husdjur, haha. 3 hundar, 4 katter, tre fåglar, en ödla, två kaniner, åtta hönor och en tupp.

Fredag-lördag var jag på ett vattenland som heter ”Great Wolf Lodge” med min organisationsgrupp och en annan grupp av utbytesstudenter från Aspect Foundation. Jätteroligt att träffa fler utbytisar som man inte träffat tidigare, har nu ett hem att bo i om jag åker till Colombia någon gång! Övade min spanska ganska rejält också i konversationer med Carolina från Colombia och Juan från Spanien vilket var roligt.

2015-02-13 17.41.21 Ida från Norge och Alyssa från Italien2015-02-13 22.00.11Hahaha Alyssa och jag hade så himla roligt, hade världens dansfest med barn i åldern 1-5. 2015-02-13 23.00.39Juan från Spanien, Carolina från Colombia, jag, Ida från Norge och Bilge från Tyskland.

På söndagen var jag med min värdfamilj i deras kyrka för första gången och efter det åkte jag och min värdsyster Marly och mamma Shawn på en mini-roadtrip till Shawns föräldrar. De bodde superfint och det var jättefint väder hela dagen! :)

DSC03714DSC0371810991186_10205255733906919_8048666242446159508_nDSC03754Värdsyster Marly, mormor och värdmamma Shawn! (som ni kan se btw så var det ingen som hade jacka, mormorn gick t.o.m i kjol! Riktigt april-väder)DSC03738 DSC03739Morföräldrarnas hus, som morfarn dessutom byggt själv!

Igår, måndags var vi lediga pga ”presidents dag”, så då åkte jag till en park för att träffa Brianna (inte min gamla värdsyster, utan en ny vän) då hon skulle ha en överraskningsfest för sin pojkvän Madison! Riktigt söta är dem. Av någon anledning kom inte någon annan, men vi hade riktigt roligt ändå. Spelade fotboll, åt munkar, sög ut luften från heliumballonger och pratade.

DSC03778 DSC03780

Blev upphämtad efter fyra timmar och efter middagen åkte jag och min värdfamilj till vattenfall. Tyvärr var alla portar in till naturomårdet stängda så vi fick åka till en liten park istället och gå runt.

Idag var vi också lediga (tror det är för att vi inte var lediga pga snö i ”vintras”? haha så konstigt) så jag och min värdsyster åkte till ett minizoo/juicebryggeri i närheten. Marly äälskar djur så hon var jättenöjd haha. Sen åkte vi en sväng till hennes pojkvän innan vi for vidare och åt lite froyo och köpte hem sandwiches till lunch.

Sen dess har jag mest chillat, kollat på en film och gosat med hunden China, tagit en promenad och har nyss ätit middag. Imorgon är det skola igen men det gör mig inget faktiskt, saknar nästan sällskapet från alla människor!  :)

På fredag ska jag på ännu ett 16-årsfirande (intressant hur de flesta utbytisar verkar umgås mest med yngre) och fredagen efter det är det min 18-årsdag!!! NÄR BLEV JAG SÅ GAMMAL? Kanske borde lära mig att dricka kaffe och deklarera skatt snart.

 

 

 

Kommentera

