18 år, musikal auditions, softball

Herregud vad många det är som har kikat in här! Tänkte därför dra en liten snabb uppdatering då väldigt mycket hänt sedan det senaste inlägget :)

Förra veckan var det alltså auditions för skolans vårmusikal. Huvudkaraktären råkade vara en svensk tjej vid namn Ulla, kan dock redan nu säga att jag inte fick en roll. Men för mig var det stort att ens gå igenom hela audition-processen, innan mitt utbytesår skulle jag AAALDRIG ha gått upp på en scen och helt ensam sjunga framför publik. Så jag är riktigt stolt över det!

På fredagen, 27de februari, var det min födelsedag, och dessutom min 18de!! Så nu är man vuxen och allt, jösses. Hade hursomhelst en jättebra dag med tooons of happy birthday-wishes, godisbukett, gigantisk chokladtårta, paket från Sverige och på kvällen tog min värdfamilj mig till Cirque de Soleil, vilket var så sjuuukt mäktigt!! Kommer inlägg om det! Men det var lätt min bästa födelsedag någonsin! ❤️





Igår lämnade jag in alla papper till skolan och betalade $100 och på eftermiddagen kunde jag vara med på tryouts för softball fastpitch! Hade aldrig spelat det innan så var nervös, men det var mycket roligare än jag trodde!! Jag har dessutom alltid varit bra på att kasta och fånga bollar så det passade mig riktigt bra! En del av gymmet var avdelat med ett avlångt nät där man fick stå med hjälm och så sköt en maskin bollar mot en som man skulle träffa, kändes skitcoolt haha. 

Efter träningen åkte jag och min värdpappa till en affär och en hel djungel av slagträn, handskar och skor. Fick iaf till slut med mig det mest akuta, kommer behöva åka tillbaka i helgen och köpa byxor, strumpor och bollar. Vpappa och jag svängde sedan förbi min vbrors science fair innan vi hämtade McDonalds och avslutade kvällen med läxor och ett samtal med bästa mammisen! ❤️





I eftermiddag har jag träning från 15-17 och just nu är klockan 06.10 så måste verkligen skynda mig då vi lämnar huset runt 06.30!

Hörs senare med ett utförligare inlägg!

Kommentera

