Min 18-årsdag!!

Jag var väl aldrig varit jätteexalterad över att spendera en sån stor födelsedag som min 18-årsdag borta från min familj och alla vänner, men min födelsedag för ungefär två veckor sen var helt klart den bästa födelsedagen någonsin! Passande nog så var det på en fredag, men redan på torsdagskvällen började gratulationerna strömma in eftersom det då hade hunnit bli min födelsedag i Sverige!

När jag vaknade upp på fredagsmorgonen hade mina svenska vänner bombat sönder min facebooksida med ”smickrande” bilder och min värdmamma undrade förvånat om det var en svensk tradition, hahha! Åkte som vanligt till skolan med min värdsyster och när vi kom fram till skolan tog den sötnosen fram en Starbucks frappuccino och en ballong! Flera gånger i veckan här ser man personer i skolan gå runt med ballonger, vilket jag tycker är väldigt roligt.

2015-02-27 06.48.20

Efter första lektionen hörde jag i högtalaren hur de sa ”Can Ajda Bjornfoot please come to the office, you have things to pick up”. Gick förvånat dit och blev ännu mer förvånad när jag hittade en godisbukett! Som dessutom var från min första värdmamma! Blev så himla glad och rörd!
Sen på spanskan så rusade Andrew in och fick hela klassen att sjunga ”Cumpleaños Feliz” hahah.
Fick special treatment i US History också (som vanligt, hehe, läraren älskar mig lol). Fick en himla massa grattisönksningar från folk hela dagen, tom från folk jag aldrig sett innan!

Och på lunchen.. Asså min värdmamma…! Hon ringde och frågade om jag kunde komma till the main entrance och så kom hon gåendes med en GIGANTISK chockladtårta, som hon bakat heelt själv!! Asssåååååå huuur sött?! Tog med den till mitt lunchbord där mina kompisar glatt högg in på den haha. Var såå många som erbjöd sig att hålla/ta hand om tårtan när jag bar runt på den resten av skoldagen haha.

IMG_0743 2015-02-27 11.29.51IMG_0721

I slutet av fifth period, enduroburn, sjöng de också för mig och sen in sixth period så hade vi inte vanlig körlektion utan såg på andra halvan av pjäsen som dramaläraren satte upp. Var så sjukt rolig och bra!!

Efter skolan stannade jag kvar och hade auditions for the musical. Hade väldigt roligt och det var roligt att träffa nya människor. Var dock dans vilket inte är min starkaste sida haha. Var tvungen att gå vid 4 då min värdfamilj hade en överraskning planerad åt mig. Så min värdpappa hämtade upp mig och berättade att det fanns ett paket åt mig hemma – från Sverige! Sån perfekt timing. Mina föräldrar hade skickat födelsedagskort och presenter till min vfamilj, men också Marabou och Bilar och mina finaste bästisar hade skickat med ett kort i! Gjorde mig superglad <3

2015-02-27 16.18.29 2015-02-27 16.19.46

Skyndade mig att byta om och så hoppade vi in i bilen (visste fortfarande inte vart vi skulle). Det coola med bilresan var att min värdpappa kunde dela med sig av sitt wifi så jag hade wifi hela tiden och passade därför på att tacka alla som skrivit till mig.

DSC03852Min underbara värdsyster var på glatt humör såklart!

Vi skulle egentligen åka till en speciell restaurang, men vi kom iväg lite sent så vi svängde in på lite finare snabbmatskedja som heter Taco del Mar. Åkte sedan vidare och åkte förbi en fotbollsplan o ja ba ”oh, are we gonna watch soccer?”. Men det skulle vi minsann inte. Vi åkte ytterligare några meter innan ett stort tält uppenbarade sig. ”Oh, is it a circus?”. Svaret jag fick var ”kind of”. Det var nämligen inte en vanlig cirkus, utan Cirque du Soleil – kurios!!!!DSC03872

Jag hade, precis som de flesta av er antagligen, aldrig hört talas om det så mina förväntningar var ju inte direkt höga. Men oj va mållös jag var efteråt! Sjukaste jag sett. Går inte att förklara och det var förbjudet att fotografera så tänker lägga in en video så att ni kan se. Och några lånade bilder.

960x540

Medan alla andra satt och tjoade och gjorde utrop som ”wow” så satt jag helt fastnaglade och märkte knappt hur jag åt upp en bunt med popcorn. Mina ”wow” kom i form av att jag tappade käken ned i golvet. Kändes som det i alla fall. Var helt sjukt vad människorna (va de ens människor???) kunde göra med sina kroppar!! Såå många gånger kände jag bara ”JAG VILL OCKSÅ!”.

Det var som ni nog förstår en helt oförglömlig dag! Helt chockad över vad jag fick se och vad jag fick. Och speciellt av mina nya värdfamilj, som bara hade haft mig i ca tre veckor vid det här laget! Asså de är helt sjukt hur snälla, omtänksamma och grymma de är! Älskar de så <3

(jag är medveten om att det på bilden ser ut som att jag förlorat det lilla vett jag har, men jag kan försäkra er om att jag bara var glad och inte speciellt fotogenisk.)DSC03889

 

En reaktion på ”Min 18-årsdag!!

  1. Grattis igen till dig! Och du är ju grym på att dansa ju, remember vad jag lärde dig i nian (åh herre vad längesedan det var!!!) du vet flygplansdansen. Antar att din artonårsdag blev typ värsta drömfödelsedagen och att det fortsätter på topp innan du kommer hem igen :*

Kommentera

