Mitt liv just nu

Tänker hela tiden att jag verkligen borde uppdatera, men jag har helt ärligt knappt någon tid.
Såhär ser nämligen mina dagar ut nuförtiden:

05.30 – vaknar upp.
06.30 – åker till skolan
07.30 – 14.00 – skola
14.00-15.00 pluggar & byter om
15.00-17.30 softball träning + 10/15 min nedvarvning, invänta varsity, prata och packa ihop allt
18.00ish – kommer hem & duschar, äter middag med min familj, gör läxor och förbereder för ny dag.
22.00 – försöker vara i säng

Alltså har jag knappt någon tid, och när jag har det så prioriterar jag inte direkt bloggen.
Så såhär ser mina dagar ut just nu! Trivs fortfarande superbra i min ”nya” familj (känns som att jag bott här hela mitt liv), jag lär mig något nytt om softball/fast pitch varje träning och tycker det är väldigt roligt, speciellt eftersom det är helt annorlunda från alla sporter jag gjort tidigare, syftar då på handboll och fotboll vilket ju är väldigt likt varandra. Var sjuk förra veckan vilket gjorde att jag tyvärr inte kunde spela på vår första match på onsdagen, men var där och hejade på i alla fall. Var nog runt 20 grader + sol vilket var heeeelt underbart!

2015-03-18 14.23.512015-03-18 15.47.552015-03-18 16.18.53 2015-03-19 10.51.55 2015-03-20 21.00.57

Igår, lördag, skulle vi ha vår andra match så vi möttes upp 09.30 vid skolan för att ta skolbussen till en stad som är ca 1 timme bort, men när vi väl kom dit så var matchen inställd… Så det var ju roligt. Som tur var så var mina värdföräldrar i närheten då min värdbror hade en sciene fair, så jag och min värdmamma spenderade några timmar på ett stort mall, så det gjorde inte jättemycket i slutändan att matchen blev inställd! När vi väl var på sciene fair’en så träffade jag dessutom en till Ida – en norsk tjej från min utbytesgrupp!

IMG_1322Hahaha, helt plötsligt körde vi förbi de här två affärerna och trots att typ halva mina skola röker på så blev det en kulturchock. 
IMG_1326 IMG_1327Min värdmamma och jag var inne på Macy’s och hon köpte någon kräm och frågade kassörskan om jag kunde få ett gratis prov av en ansiktskräm, men istället så gav kassörskan mig hela tuben (??) med ansiktsmask! Och den kostade $25! Plus att jag fick ett liten test av face wash! Såå nice, haha.IMG_1338

När vi kom hem från det så tog vi det lite lugnt innan vi åkte på ett tre-års kalas som var på ett stort barncenter. Fanns flera häftiga grejer att göra, men mest för yngre barn. Min värdpappa och syster fick face paint så jag bestämde mig också för att göra det haha.
När vi var klara där så åkte vi till en restaurang där en väääldigt snygg ryss jobbade, + att jag beställde clam chowder så kvällen avslutades grymt!

IMG_1343 IMG_1344 IMG_1345 IMG_1353 ”Why be a normal family when you can be crazy”  (här är alltså min värdsyster och pappa)
IMG_1363

 

Idag var det bara jag och min värdpappa i kyrkan, och efter dess har jag kollat 1.5 avsnitt av Grey’s anatomy (min nya drog, är inne på säsong 3 och började för kanske två veckor sen heh?) och gjort läxor.. Missade två dagar förra veckan pga sjuk och en dag veckan innan det pga kören så då kom jag efter i matten och sen har det bara laddats upp. Så nu har jag försökt bli av med det, men ja.. Geometri är helt klart min vagaste sida i matte.

Veckan som kommer ser ut såhär (utöver skola):
Måndag: träning
Tisdag: Match
Onsdag: Inte i skola pga övar med kören, träning + körkonsert
Torsdag: Match
Fredag: träning

Förresten så håller jag på och jobbar på ett annat inlägg så det får ni hålla utkik efter! Och glöm inte att jag uppdaterar mer på instagram och snapchat; ida_bjornfot heter jag där.

Ha en grym vecka!  

Kommentera

