game day

Hejsan svejsan! Klockan är just nu 19.40 och jag kom hem för drygt en timme sedan! Har haft en riktigt bra dag! (Mycket konstiga saker hände också lol) Det var game day så igår bestämde vi i laget att klä oss fint idag, vilket är vanligt att göra här inom sporter. (Försov mig såklart och fick ta första bästa kläder från golvet men det är en annan historia…)

Hade som sagt match, hemma match dessutom, och den gick riktigt bra! Eller ja, vi förlorade haha, men jag kunde verkligen inte bry mig mindre! Det var min bästa so far; jag fick folk att springa mellan baserna när det var min tur att slå, when I was running I stole two bases & I scored my first two points! 😃 Fick dessutom spela hela matchen idag och förstod mer vad som hände på planen så kunde vara mer delaktig! Känner verkligen hur jag utvecklas, vilket är såå roligt! 

 

För några veckor sedan ville min värdföräldrar fira mina bra betyg så de  beställde en ”Timberline Softball” tjocktröja åt mig! Min värdpappa beställde en också för att supporta och vi fick de i förrgår och jag blev så himla glad!! Först och främst glad för att de fick med mitt ”ö” i Björnfot, men mest av allt blev jag glad när jag såg min värdpappas tröja, för det stod ”Ida’s dad” på ryggen!!! Asssåå såå sjukt gulligt, och inte ens ”host dad” eller nått!! 😍😍😭😭 

    

Imorgon (fredag!!) har jag träning som vanligt i 2.5 timmar, på lördag kanske jag ska på ett ”Norge-dag-event” (hoppas på skandinavisk mat lol) och på söndag ska jag och Kalika från mitt fastpitch team åka och kolla efter klänningar för prom! 😃

Kan förresten inte förstå att det bara är drygt två månader kvar på mitt utbytesår?! HUR kan 8 månader gå så fort?! Men är riktigt taggad på hemkomst, ska bli såå underbart att krama om alla min kompisar, äta galna mängder apelsiner med mamma och höra moster kalla mig Ida-bata igen 💕💖

Kommentera

