Mindre än två månader kvar

Hej!

Idag, onsdag (4/22), hade vi advisory schedule, vilket betyder att de klämmer in en advisory-lektion mellan 2nd & 3rd period. De senaste veckorna har skolan varit fylld med posters överallt som säger ”Vote for blabla as ASB President” osv. Det fanns 5 olika saker att rösta mellan; ASB president, ASB Vice president, ASB secretary, treasurer och public relations. De visade oss en video där alla representanter höll ett tal och berättade varför de skulle vinna just sin position.

I US history har jag ett litet squad bestående av killar som alla sitter runt om kring mig (Bush, Alex, Derek & the other dude) och idag blev en av dem uttagen från lektionen för att de trodde att han höll på med marijuana. Hade inte förvånat mig då typ halva skolan röker på, men de visade sig vara falska anklagelser. Rätt intressant skillnad mot Sverige dock.

PicMonkey CollageAalysha gjorde mitt hår inför matchen igår. Tyvärr höll det i ca 5 min.

Då vi hade tredje matchen för veckan idag som var rätt långt bort så släpptes vi fastpitch players ut från lektionen kl. 1:15 ist för 2, vilket var göött. Och äntligen vann vi! Förlorade både igår och i måndags, men idag mötte vi ett riktigt dåligt lag + dålig umpire (domare), vilket var både roligt och irriterande. Vann med 17-2 och jag scored a point!
På vägen hem så röstade vi vilken färg på tröjan vi ska ha imorgon när vi ska ta lagfoton (grönt eller svart), och tyvärr vann svart, vilket La’Shei, Kalika och Aalysha ångrade att de röstade på när de insåg att fotografen kanske inte har någon blixt vilket gör att de skulle ”blend in to the uniform” eftersom de är mörkhyade, hahaha! Lät så himla roligt när de pratade om det.

Min värdfamilj och jag äter ute säkert 3 ggr/veckan, vilket jag absolut inte klagar på! Igår var det Teriyaki som gällde.2015-04-21 19.31.01Random bild från lunch (alla posters i bakgrunden är för prom & valen)2015-04-22 11.58.42Rätt misslyckad selfie med Tatum. Hahah Britney <32015-04-22 17.48.47

Blev sen upphämtad av min vpappa som vanligt, kommer sakna bilresorna med honom, haha, vi har så himla många roliga internskämt. Bäst. (Swiftee, law moner, djummy, crazy, prutta, tongue clicker)

Nu ska jag sova innan jag måste upp vid 05.30 igen… Oh well, när jag kommer hem efter lag fotograferingen imorgon (inställd träning och bara fotografering istället) så ska jag hoppa in i vår jacuzzi <3

Kommentera

