Skolskjutning 27/4

Idag har varit en väldigt annorlunda dag. Skoldagen hade knappt börjat när de meddelade i högtalarna att det hade varit en skolskjutning på North Thurston, ett annat high school i Lacey, bara drygt 3 km från min skola… Det hela skedde mitt i skolan där flest elever befinner sig, men som tur var så blev ingen skjuten. Killen som sköt var en sophomore och sköt en gång ned i golvet och en gång upp mot taket.
I höstas var det en dödsskjutning i en annan del av Washington, och även fast ingen blev skadad idag så var det en helt annan upplevelse, blev verkligen rädd då jag har utbyteskompisar som går på den skolan. Jag har dessutom varit där flera gånger vilket gör det mer overkligt… Sjukt att det kan hända här, i lilla Lacey…

Så folk pratade hela dagen om det och det var överallt på twitter… Så glad att ingen blev skadad!!
http://www.king5.com/story/news/local/2015/04/27/north-thurston-high-school-shooter/26449025/

logocolor_copy

Efter skolan hade mitt lag en match mot South Kitsap, tyvärr gick det inte så bra… Så det var ju inte så uppmuntrande efter allt. (fick dessutom reda på att en killkompis har en crush på mig.. öööhh, vaarför. Life’s hard.) 

Var dock väldigt roligt när jag under matchen såg min värdfamiljs bil komma körandes och jag sa:
”Oh look, that’s my family’s car!”
*Tjej i mitt lag säger fullt seriöst*: ”Is it the king of Sweden?”

Hahahah, sen frågade hon även om kungen bodde här… Klar han bor här, i Lacey, Washington, på 50 000 personer…

 

Kommentera

